استرس و ژنتیک

0 ۹۶

 نتایج بزرگترین مطالعه ژنتیکی که تا به امروز در مورد اضطراب انجام شده است از ارتباط بخش‌هایی از ژنوم انسان با افزایش خطر بروز اختلالات اضطرابی پرده برداشت.

میلیون‌ها نفر در جهان از اختلالات اضطرابی رنج می‌برند، دلیل این که چرا برخی از افراد به این دست از اختلالات دچار می‌شوند و دیگران نه، هنوز به طور کامل روشن نیست، احتمالا چندین فاکتور در این‌ مورد نقش دارند؛ اگرچه وضعیت زندگی از جمله رویدادها و تجربیات استرس‌زا می‌تواند در این مورد تاثیرگذار باشد اما این که این مشکل ریشه ژنتیکی داشته باشد نیز امکان دارد.

حال محققان آمریکایی در پژوهشی جدید برای آزمایش این فرضیه بر بخش‌هایی از ژنوم که ممکن است در این زمینه دخیل باشند، تمرکز کرده‌اند.

در این مطالعه ژنوم نزدیک به ۲۰۰ هزار سرباز بازنشسته آمریکایی با یکدیگر مقایسه شد و محققان در پایان به ترتیب پنج و یک محل مرتبط با اضطراب را در ژنوم آمریکایی‌های اروپایی تبار و آفریقایی تبار شناسایی کردند، به گفته پژوهشگران واریان‌های ژنی موجود در این محل‌ها می‌تواند خطر بروز اضطراب را در فرد افزایش دهد.

امید است که این یافته‌ها بتواند راه را برای دستیابی به درمان‌های جدیدی برای اضطراب در افراد با تکیه بر اطلاعاتی مانند مشخصات ژنتیکی آن‌ها، هموار کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین