ژاپن و واکسن کورونا

0 ۱

یک موسسه در ژاپن با جداسازی موفقیت‌آمیز ویروس کرونا از محیط کشت زنده، یک گام به ساخت واکسن این ویروس مرگبار نزدیک شد.

به گزارش روزنامه ژاپن تایمز، موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن از جداسازی موفقیت‌آمیز ویروس کرونا از بدن یک فرد مبتلا در این کشور خبر داد. بنابر گزارش‌ها، توالی‌های ژنی ویروس جداسازی شده ۹۹.۹ درصد با توالی‌هایی که دولت چین منتشر کرده است، تطبیق دارند.

این موسسه در گام بعد، از ویروس جداسازی شده برای ساخت واکسن و دارو برای کرونا و یک کیت تست با قابلیت تشخیص فوری این بیماری استفاده خواهد کرد. همچنین در راستای تلاش‌ها برای کشف سازوکار سرایت و تحقیق بیشتر بر روی میزان سمیت کرونا، ویروس جداسازی شده در اختیار دیگر پژوهشگران و کمپانی‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

جداسازی ویروس از محیط‌های کشت‌ زنده یکی از روش‌های موجود برای تشخیص عفونت‌های ویروسی است. این روش در حالت جداسازی میکروارگانیسم‌ها، یک روش تشخیصی ۱۰۰% است یعنی با جداسازی میکروارگانیسم‌ها همیشه می‌توان به عامل بیماری پی‌برد.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و ۲۱۳ قربانی گرفته است. این ویروس علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و فرانسه نیز سرایت کرده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین