هوش مصنوعی کمکی در درمان سرطان مغز

0 ۳

2069191

پروژه علمی جدیدی راه اندازی شده تا با استفاده از صنایع پزشکی بتوان درمان سرطان سر و گردن را سرعت بخشید.

 تجهیزات پزشکی جدید سهم عظیمی را در درمان بیماری ها به خود اختصاص داده اند. گوگل از پروژه جدیدی رونمایی کرده که می تواند درمان های پزشکی را تسریع ببخشد. در اوایل سال جاری ، گوگل  DeepMind را برای یادگیری و ورود ماشین درمقاصد پزشکی راه اندازی کرد.

در ادامه فعالیت های این بخش جدید گوگل، پروژه ای راه اندازی شده که درمان سرطان سر و گردن را با کمک هوش مصنوعی تسریع می بخشد.

بخش DeepMind Healthبا National Health Service خدمات بهداشت ملی بریتانیا (NHS) همکاری جدیدی را در این مسیر آغاز کرده اند. در این پروژه ، دو گروه به تجزیه و بررسی داده های ۷۰۰ بیمار ناشناس از کالج پزشکی بیمارستان لندن پرداختند.

در ادامه به ترسیم نقشه نواحی سر و گردن که حداقل به ۴ ساعت پرتودرمانی نیاز داشتند، پرداخته شد. اما محققان امیدوارند با توسعه این پروژه بتوانند زمان ترسیم را از ۴ ساعت به یک ساعت کاهش دهند.

کاهش ساعت ترسیم نقشه نواحی سر و گردن باعث کوتاه شدن مدت زمان درمان نمی شود اما می تواند زمان بیشتری برای درمان یا چگونگی نحوه درمان را در اختیار پزشکان قرار دهد.

DeepMind Health همچنین از داده هایی که برای تجزیه و بررسی نمونه ها به دست آورده برای توسعه و گسترش الگوریتم تقسیم بندی پرتودرمانی سایر قسمت های بدن نیز استفاده می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین