شخصیت های مختلف بیمار اسکیزوئید

0 ۱۹

برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، به سختی می توان تعیین کرد که چه چیزهایی واقعیت است و چه چیزهایی واقعیت نیست
این اختلال روانی مزمن با توهمات و پندارهای بیهوده شامل باورهای نادرست، شنیدن صداها و دیدن برخی چیزهایی که وجود ندارند، همراه است
اما آیا افراد مبتلا به اسکیزوفرنی واقعا چندین شخصیت دارند؟
در کل، هر چه که شما می بینید، می شنوید، لمس می کنید، استشمام می کنید و یا حس می کنید، توسط مغز شما پردازش می شوند. سلولهای خاصی موسوم به گیرنده های حسی، این اطلاعات را از دنیای اطراف شما گرفته و به صورت اطلاعات به مغز شما ارسال می کنند اما توهمات در واقع تجربیات حسی بدون محرک هستند و مغز اساسا داده هایی اشتباه را دریافت می کند.
براساس تحقیقات انستیتو ملی سلامت روان (NIMH) در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، این توهمات عمدتا خود را بصورت صداهایی متجلی می سازند که از درون سر و یا از شخصی که در آنجا حضور ندارد، به گوش می رسند.
اما شخصیت یک مفهوم متفاوت است. انجمن روانشناسی آمریکا، شخصیت را بصورت «تفاوت‌هایی فردی در الگوهای مشخصه تفکر، حس کردن و رفتار کردن» تعریف می کند. همچنین می‌توان آن را بعنوان چگونگی همگرایی بخش‌های مختلف ویژگی‌های روانی یک شخص و تشکیل یک کل، استنباط نمود.
البته اگر اطلاعاتی که دریافت می کنید در مورد اینکه کجا هستید، چه کاری انجام می دهید و یا چه افرادی در اطراف شما هستند، معیوب بوده و یا با کاستی همراه باشند، مشخصا بر شناخت و رفتار شما تاثیر خواهد گذاشت. اما به گفته متخصصان، اینکه گفته می شود افراد مبتلا به اسکیزوفرنی دارای بیش از یک شخصیت هستند، در واقع یک سوء‌تفاهم رایج است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین