تومور مغزی و بزرگ شدن غیرطبیعی سر در کودکان

0 ۷

XT82147550-70861077

دکتر مصطفی محسنی روز چهارشنبه در حاشیه اولین کنگره نوروانکولوژی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه درمان قطعی تومورهای مغزی به میزان بدخیمی تومور بستگی دارد، افزود: برای تومورهای بدخیم به جز موارد خاص درمان قطعی ارائه نشده است اما کمک های زیادی می توان به بیماران مبتلا به این تومورها ارائه کرد و طول عمر آنها را افزایش داد.
وی به پیشرفت های اخیر در حوزه تومورهای مغز و اعصاب اشاره کرد و افزود: با توجه به این پیشرفت ها، برخی انواع سرطان مغز مانند لنفوم با کمک درمان های دارویی قابل مداوا شده اند.
جراح مغز و اعصاب اظهار کرد: به طور کلی بیشتر سرطان های مغز درمان قطعی ندارند و تعداد محدودی از این نوع بیماری قابل درمان هستند.
وی با اشاره به اینکه موفقیت اعمال جراحی مغز بستگی به نوع ضایعه و محل قرار گیری آن دارد، گفت: در برخی مواقع ضایعه خوش خیم است اما به دلیل اینکه در قسمت خاصی از مغز قرار دارد، امکان خارج کردن کامل آن وجود ندارد.
محسنی افزود: پزشکان با کمک روش های درمانی مانند شیمی درمانی و اشعه درمانی درصدد ارائه خدمت مناسب به این بیماران هستند تا بتوانند طول عمر آنان را افزایش دهند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مراکز تخصصی درمان تومورهای مغزی کودکان در تهران اشاره کرد و گفت: پزشکان متخصص در این مراکز در حال ارائه خدمت به بیماران هستند و این خدمات در مقایسه با معیارهای بین المللی از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
محسنی در مورد جایگاه مناسب پزشکان ایرانی در دنیا اظهار کرد: هرچند تخصص و تجربه پزشکان ما قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته است اما در امکانات و تجهیزات اطاق عمل مقداری کمبود داریم.
اولین کنگره نوروانکولوژی ایران به منظور ارائه آخرین دستاوردهای علمی، بیان تجربیات و ارتقای سطح علمی فعالان رشته مغز و اعصاب امروز چهارشنبه در تالار همایش های بیمارستان بوعلی آغاز به کار کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین