ارام بخش ها و الزایمر

0 ۲,۲۶۷

یافته های مطالعه ای نشان می دهد مصرف قرص های آرام بخش و خواب آور قوی به ویژه در بازه زمانی طولانی، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.گروهی از محققان دانشگاه شرقی فنلاند با بررسی وضعیت 353 هزار بیماری که داروهای آرامبخش مصرف می کردند، پی بردند خطر تشدید بیماری آلزایمر در این بیماران بیشتر از گروهی است که از این داروها مصرف نکرده بوده اند.
همچنین یک پنجم از این افراد بین سال های 2005 تا 2011 مبتلا به آلزایمر تشخیص داده شده اند و سوابق پزشکی آنها از سال 1995 جمع آوری و بررسی شده تا هر نوع ارتباطی بین مصرف دارو و ابتلا به بیماری بررسی شود.
این محققان به طور خاص روی گروهی از داروهای آرام بخش به نام بنزودیازپین ها تحقیقات خود را انجام داده اند که شامل زولپدیوم، زوپیکلون و زالپلون و حتی والیوم و زاناکس می شود.
همچنین این مطالعه نشان می دهد هر چه شدت داروی آرامبخش بیشتر باشد و در بازه زمانی طولانی تری مصرف شود، میزان خطر ابتلا به آلزایمر نیز بیشتر می شود.
بر اساس این مطالعه بیمارانی که داروهای آرام بخش مصرف کرده اند حدود 6 درصد بیشتر به اختلال آلزایمر مبتلا شده اند.
افزون بر این مطالعه دیگری توسط محققان دانشگاه واشنگتن در سال 2015 نیز ارتباط بین مصرف داروهای مسکن و آرام بخش را با ابتلا به آلزایمر تایید می کند.
به گزارش ایرنا آلزایمر یا فراموشی نوعی اختلال عملکرد مغزی است که بر اثر آن به تدریج توانایی‌ های ذهنی بیمار تحلیل می‌ رود. بارزترین نوع از انواع مختلف زوال عقل اختلال حافظه ‌است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین