اب و هوا و تاثیر ان برمغز انسان

0 ۶

2A268048-F9A6-420D-8E9C-CA400662730D_w640_r1_s

پاپ فرانسیس گفته است برای پیکار با پدیده تغییر آب و هوا، به “انقلاب” نیاز است. در حالی که پاپ به واشنگتن سفر کرده و قرار است روز ۲۴ سپتامبر در کنگره سخنرانی کند،تجمعی بنام “اقدام برای عدالت اقلیمی” نیز جهت جلب توجه به بحران جوی در پارک بزرگ نزدیک کنگره برپا خواهد شد.

یکی از برگزارکنندگان گردهمایی، لیز ون سوشترن، روانشناس ساکن واشنگتن، به صدای آمریکا گفت تغییر آب و هوا نه فقط بر کره زمین بلکه بر بدن ها و مغزهای ما نیز اثر می گذارد ، و بروز مشکلات روانی متعددی را موجب می شود.

خانم ون سوشترین، که همراه با یک کارشناس دیگر مطالعاتی در باره تاثیر روانی تغییرات جوّی انجام داده گفت در برابر بالا رفتن دما و بلایای طبیعی “نگرانی، هراس و افسردگی” افزایش خواهد یافت، حتی در حالی که منابع حیاتی مانند غذا کمیاب ترمی شود، خشونت گسترش خواهد یافت.

او گفت گرم شدن هوا به تشدید خشونت داخلی و اعتیاد به مواد مخدر و الکل منجر می شود، و افزایش دما همچنین بر جرم و جنایت و موارد خودکشی خواهد افزود.

ون سوشترن گفت بلایای طبیعی آینده ، مانندگردباد و توفان های دریایی و حریق های گسترده ، نیز هراس آور است. او این وضع را “استرس پیش از فاجعه” توصیف کرد و گفت ما هم اینک در برخی سطوح با این ناهنجاری دست به گریبان هستیم. از جمله دانشمندانی که ممکن است آینده را ناخوشایند ببینند و پیش بینی های ناراحت کننده خود را از مردم پنهان می کند.

او گفت دست اندرکاران پزشکی باید در خطوط جبهه باشند و به بقیه جهان هشدار داد لازم است اقدامی صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین