درمان احتمالی عدم تعادل مخچه ای با داروهای ایمنی

122 ۱۲,۰۶۴

ataxia

تحقیقات جدید نشان می دهد که تمام بیماران با اتاکسی مخچه ای از نوع نقص ایمنی لاعلاج نیستند و بوثژه اگر در ابتدای تشخیص داروهای ایمونوتراپی بگیرند احتمال پاسخ مناسب درمانی هست. دکتر Andrew McKeon از روچستر در مینه سوتا می گوید که عمدتا در باره روند درمان و کنترل این کسالت یک دیگاه بدبینانه وجود دارد اما لزوما این طور نیست و تعیین انتی بادی های مربوط و تشخیص اتاکسی مخچه ای می تواند به داروهای ضد ایمنی جواب بدهد.این بیماری به علت حمله به سلول های عصبی بسرعت بیمار را ناکار کرده و اختلالات تعادل-تکلم وراه رفتن داده و توازن قدرت عضلات را مختل می کند.بیماری یا در زمینه نقص ایمنی سرطان هاست که در این مورد به علت پرکاری T cell هاست.واگر درزمینه غیر سرطانی باشد اتوانتی بادی ها نقش دارند که  بیش از 17 نوع اتوانتی بادی شناخته شده است.
JAMA Neurol. Published online September 28, 2015. Abstract
۱۲۲ نظرات
  1. سحر می گوید

    سلام خسته نباشین
    ۱ی از دوستانم هست ۳سالی کلا تکلم و تمامی عصبهاش از کار افتاده و کاملا بیتحرک تمام آزمایشها هم گفتن گرفتن کاملا بدن و مغز سالم فقط دکترش گفت مخچه آسیب دیده که سلول های عصبی رو از کار انداخته ۱چیزی مث ام اس گرفتن کسی رو یا راه کاری رو میشناسین معرفی کنید که آیا مخچه قابل پیوند هست یا دارویی؟

    1. davanlou می گوید

      سلام
      خیر مخجه قابل پیوند نیست..درمان دارویی هم باید اسیب شناسی عارضه مشخص باشد.

  2. عباس می گوید

    سلام پسرم ۵ سالشه هنوز تعادل نداره و نمی تونه راه بره همه کار کردم توی ام آر ای گفتن مخچش مشکل داره تست عضله هم مشکلی رو نشون نداد چکار باید بکنم

    1. davanlou می گوید

      سلام
      به درمانگاه اطفال مرکز طبی کودکان در تهران رجوع نمایید.

  3. صبا می گوید

    سلام من پسر خواهرم وقتی راه می ره پای راستش میلنگه ۹سالشه وقتی از پله میخواد بره بالا به سختی می ره دستشو میزاره رو زانوهاش بد میره بالا این امکان داره که از روی مخچه باشه? آیا درمان داره?
    و اگر پزشک خوبی میشناسین لطفا معرفی کنین
    ممنون

    1. davanlou می گوید

      سلام
      احتمال برخی کسالت های صعف عضله مطرح است.بهتر است جهت معاینه و اقدامات لازم چنانچه در تهران هستند به درمانگاه اعصاب اطقال بینارستان مرکز طبی کودکان مراجعه نمایند.

  4. هیوا می گوید

    با سلام پسرم یک ساله است هنوز چهار دست و پا نمیره ام ار ای دادیم آژنزی ورمیس داشت و طرف چپ مخچه هیپوپلازی داشت احتمالش هست وضعیتش بدتر بشه یا اینکه غیر از کاردرمانی هیچ دارو یا عملی هستش که بهبود پیدا کنه و در آینده هم بتونه عادی زندگی کنه ممنون میشم جواب بدین

    1. davanlou می گوید

      سلام
      این بیماران باید تحت مراقبت وپیگیری مداوم باشند.کاردرمانی با نظارت طبیب معالج فیزیوتراپی نوتوانی ذهنی و جسمی استفاده از وسائل کمک نوتوانی در مراکز معتبر مانند دانشکده های توانبخشی علوم پزشکی مفید است.

  5. عاطفه می گوید

    سلام
    دختر دو ساله ای دارم که به تازگی تشخیص بیماری لاغری مخچه داده شده
    ایا امیدی به بهبود هست؟
    لاغری خفیف تشخیص داده شده
    هنوز حرف نمیزنه و تعادل ندارد
    درمان قطعی وجود داره؟

    1. davanlou می گوید

      سلام
      در این سن هنوز احتمال رشد و تکامل هست و باید امیدوار بود…فیزیوتراپی نوتوانی و استفاده از روش ها و ابزار کمک نوتوانی زیر نظر کارشناسان مربوطه کمک می کند.

  6. رحیم نوری می گوید

    سلام
    حدود یکسال است. که پدرم در اثر فشارخون بالا دچار خونریزی مخچه شد و بعداز عمل هنوز که یکسال گذشته نه تنها هیچ تعادلی ندارد بلکه مشکلات دیگری هم دارد مانند هزیان گویی ،مشکل بی خوابی ،درد ممتد پاها وسینه و……. که مفصل است ،می خواستم بدونم الان میشه براش کاری کرد

    1. davanlou می گوید

      سلام
      ضایعات مخچه معمولا پردردسرتر از اسیب های مغزی هستند لذا درمان طولانی و مشکل است.روشهای کاردرمانی نوتوانی اب درمانی در کنار استفاده از وسائل کمک نوتوانی با نظر طبیب معالج کمک می کند.

  7. سامان می گوید

    سلام ،پسر۲۱ساله ای هستم اتاکسی فردیش دارم ارثی است میخوام بدونم درمانی دارد؟من حاضرم تا دکترها بر روی من تحقیق کنند تا راه درمان این بیماری کشف شود

    لطفا با من تماس بگیرین
    ۰۹۳۷۲۰۷۴۲۳۵
    sm581385@gmail.com

    1. davanlou می گوید

      سلام
      هرچند داروهایی جدیدی برای این بیماری مطرح و حتی تایید شده است اما در حال حاضر درمان علامتی و نگاهدارنده و مبتنی بر نوتوانی و کاردرمانی و فریزوتراپی است.
      در حال حاضر محلی برای تحقیقات روی این بیماری در ایران سراغ ندارم.

      1. سامان می گوید

        منظور از دارو چه دارو های هست

        1. davanlou می گوید

          : idebenone (Raxone®/Catena®; Santhera Pharmaceuticals, Switzerland), coenzyme Q10, vitamin E, A0001, Vincerinone® (EPI-743), OX1®, resveratrol, L-acetylcarnitine, RTA-408 and dPufas.

          1. سامان می گوید

            سلام
            لطفا ازبین همکاراتون در شیراز یک دکتر به من معرفی کنید!باسپاس

          2. davanlou می گوید

            سلام
            مرجع ارجاع من درمانگاه های بیمارستان های آموزشی مانند بیمارستان نمازی هست.

    2. سامان می گوید

      سلام

      من پیوند مخچه یا همون تزریق داخل نخاعی انجام دادم کاردرمانی هم میرم احتمال بهبودی هست؟

      1. davanlou می گوید

        سلام
        قاعدتا انجام این اقدامات به هدف بهبود توسط پزشک معالج شما انجام شده است؛باید امیدوار بود.

    3. سامان می گوید

      دارو هایی که گفتین اگه بخوام مصرف کنم چه جوری باید مصرف کنم؟

      1. davanlou می گوید

        سلام
        من دارو برای مصرف کردن نگفتم جهت اطلاع و در پاسخ پرسش شما بود؛تجویز دارو باید تحت نظر طبیب معالج و ملاحظات مورد نظر باشد.

  8. امین می گوید

    سلام مادرم ۴۷ ساله است و ابتدا به مدت ۲۰ روز سردرد داشت بعد از مراجعه به دکترای متفاوت تشخیص داده شد التهاب مخچه و توی بیمارستان کورتون استفاده شدو تصفیه خون انجام گرفت بعد از اون کم کم بهتر شد و دوباره حالش بدتر شد و با مراجعه به دکتر گفت التهاب رفع نشده و الان دو ماهه دارو مصرف میکنه و کمی لرزش سر کمتر شده و بلع ش هم بهتر شده میخواستم بدونم نظر شما چیه؟

    1. davanlou می گوید

      سلام
      تصویر ازمایشات عکسرداری ها و اطلاعات دیگر طبی ایشان را ارسال نمایید.

  9. مسعود می گوید

    درود بر شما
    من ۱۰ سال پیش بنگ یا همون سیگاری کشیدم و تاثیر بدی رو مغزم گذاشته هنوز هم اثراتی از آن در بدنم مانده است
    آیا درمان میشود

    1. davanlou می گوید

      سلام
      چه تاثری روی مغر شما گذاشته است؟بیشتر توضیح دهید لطفا..ایا در حال حاضر سیگار و یا مواد دیگر مصرف می کنید؟بیمارس خاصی ندارد؟شاغل هستید؟

  10. farzane می گوید

    سلام…مادر من بیماری اتاکچی مخچه ای دارد ارثی هم هست حدود۹سال بیماریش خودش و نشون دادع..ایا درمانی وجود دارع؟!و ایا این بیماری ب فرزند ها هم ب ارث میرسه؟ البته ازطرف پدر ازجسمانی سالمی برخوردارع

    1. davanlou می گوید

      سلام
      اتاکسی مخچه ای تیپ های مختلف دارد و برخی از ازانها انتقال ژنتیکی دارند .درمان در حال حاضر علامتی است.مشاوره ژنتیکی در مورد نحوه و احتمال انتقال کمک می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین