ادوکانوماب داروی جدیدی برای آلزایمر

۳۲۵

alzheimer1

هفته گذشته بزرگترین گردهمایی متخصصین مغزواعصاب  دنیا در شصت و هفتمین کنگره سالانه مغزواعصاب در واشنگتن برگزار شد و بیش از 12000 نورولوژیست پذیرای بیش از 2400 مقاله و پوستر ارائه شد که البته حضور در تمام انها غیر ممکن بود اما دکنر ناتالی راست دانشیار هاروارد و قائم مقام انجمن مغزواعصاب امریکا از بین تمام انها 3 مورد را برجسته دانسته که در باره الزایمر -میگرن و سکته مغزی بودند

در این بخش اخرین مقالات و اطلاعات مغز و اعصاب به انها به تدریج اشاره خواهیم کرد

در مورد الزایمر نوعی انتی بادی مونوکلونال  به نام  در دست تهیه است که امید می رود سیر بیماری را تغییر دهد.دارو پلاک های بتا امیلویید درهم نتیده را هدف قرار داده و در 166 بیمار در مراحل بسیار ابتدایی بیماری تست شده است.با کنترل پت اسکن قبل و بعد از تجویز داروها مشاهده شد که تعداد پلاک های بتا امیلویید  در یک بازه 6 ماهه و یکساله کمترشده است.

نام داروی مونوکلونال   مورد نظر ادوکانوماب است و علاوه بر کاهش حجم پلاک ها در کاهش سرعت پسرفت حافظه هم موثر بوده است دارو موثر و فاقد عوارض جانبی مهمی گزارش شده است باید منتظر پایان فاز 3 تحقیق و نتایج نهایی بود.

  1. Sevigny JS. Randomized, double-blind, placebo-controlled, phase IB study of aducanumab, an anti-AB monoclonal antibody, n patients with prodromal or mild Alzheimer’s disease. Program and abstracts of the 67th Annual Meeting of the American Academy of Neurology; April 18-25, 2015; Washington, DC. Abstract S56.001.

نظرات بسته شده است.

× ثبت نوبت آنلاین