هوش مصنوعی و سیاست

0 ۵۲

مقدمه

چین برای تداوم سلطه بر تایوان و مقابله با اقدامات ایالات متحده بر سر این موضوع، به دنبال «بازدارندگی هوشمند» به وسیله تقویت هوش مصنوعی خود است و از هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی سناریوهای جنگی در عملیات تهاجم به تایوان استفاده می‌کند.

 گفته می‌شود چین می‌تواند از هوش مصنوعی برای حفظ بازدارندگی علیه ایالات متحده بر سر موضوع تایوان استفاده کند.

هوش مصنوعی در سیاست و  اقتصاد

پایگاه چینی «ساوث چاینا مورنینگ پست»(SCMP) به نقل از یک کارشناس چینی در امور تایوان گزارش داد که ارتش آزادی‌بخش خلق چین(PLA) باید تمرینات محاصره را در اطراف تایوان انجام دهد و از فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از مداخله ایالات متحده استفاده کند.

نی یونگجی، معاون مؤسسه مطالعات تایوان در شانگهای گفت: ارتش آزادی‌بخش چین باید تمرینات محاصره را در اطراف جزیره تایوان انجام دهد و از فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از مداخله ایالات متحده و نیروهای خواهان استقلال تایوان استفاده کند.

وی اظهار داشت که ایده “بازدارندگی هوشمند” در ارتش چین در حال پژوهش است.

او می‌گوید، ارتش چین با استفاده از مهارت‌های خود در هوش مصنوعی، محاسبات ابری، داده‌های بزرگ، حمله و دفاع سایبری و تجهیزات بدون سرنشین می‌تواند به یک رهبر جهانی در جنگ هوشمند آینده تبدیل شود.

جنگ با هوش مصنوعی

ارتش چین از هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی بازی‌ها و سناریوهای جنگی برای عملیات تهاجم به تایوان و همچنین شناسایی وسایل نقلیه زیر آب استفاده می‌کند.

بر اساس گزارشی که سال گذشته توسط مرکز امنیت و فناوری‌های نوظهور در دانشگاه جورج‌تاون آمریکا منتشر شد، این شبیه‌سازی‌ها کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده را ردیابی می‌کنند و اقدامات متقابل الکترونیکی را به کار می‌گیرند.

اما به گفته اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، بعید است پکن در تسخیر تایوان در صورت یک تهاجم به این جزیره در سال ۲۰۲۶ موفق شود.

با این حال، این اندیشکده آمریکایی در گزارش اخیر خود هشدار داده است که چنین درگیری برای هر دو طرف و همچنین ژاپن ویرانی ایجاد می‌کند و مجموع تلفات آن به ده‌ها هزار نفر خواهد رسید.

در این شبیه‌سازی مشخص شد که چین حداقل دو ناو هواپیمابر ایالات متحده را غرق می‌کند و صدها هواپیمای آمریکایی را ساقط خواهد کرد. این نبرد، کوتاه اما بسیار شدید خواهد بود و حدود یک پنجم ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای جنگی ایالات متحده و همچنین حداقل ۲۰ کشتی جنگی دیگر را از بین خواهد برد.

تلفات در بخش هواپیماهای جنگی نیز بین ۹۰ تا حداکثر ۷۷۴ فروند خواهد بود. در حال حاضر ایالات متحده ۱۱ ناو هواپیمابر و حدود ۳۸۰۰ هواپیما و بالگرد نظامی دارد. حملات چین شامل استفاده از موشک مافوق صوت DF-۱۷ خواهد بود که به خاطر قابلیت هدایت‌پذیری و سرعت بسیار زیاد، «قاتل ناو هواپیمابر» لقب گرفته است. همچنین در این جنگ ۲۱ روزه، دستکم ۳۲۰۰ سرباز آمریکایی با نرخ روزی ۱۴۰ نفر کشته می‌شوند.

استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی‌های نظامی موضوعی داغ است که بسیاری از دانشگاهیان نسبت به پیامدهای احتمالی هوش مصنوعی در این درگیری‌ها ابراز نگرانی می‌کنند.

نتیجه گیری

این در حالی است که پکن استفاده از زور را برای تداوم تصاحب تایوان رد نمی‌کند، زیرا آن را بخشی از قلمروی خود می‌داند و ایالات متحده و اکثریت کشورهای دیگر تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند. با این حال، واشنگتن با هرگونه تلاش برای الحاق این جزیره به چین از طریق اعمال قدرت و زور مخالف است.

منبع https://www.project-syndicate.org/commentary/artificial-intelligence-new-economic-models-by-thomas-j-sargent-2019-11?utm_term=&utm_campaign=&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=1220154768&hsa_cam=12374283753&hsa_grp=117511853986&hsa_ad=499567080225&hsa_src=g&hsa_tgt=dsa-19959388920&hsa_kw=&hsa_mt=&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gclid=Cj0KCQiAiJSeBhCCARIsAHnAzT9iYdkSFtrqLhwlg7qwbs9RlXJ8CVDeSOnDA2o_aUzsZsXxIsCz6foaAgxxEALw_wcB

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین