شیوه جدیدی برای مداوای تومورهای مغزی

0 ۰

1426404396727_8

گروهی از جراحان مغز و اعصاب بیمارستان شفیلد در بریتانیا با ارائه روش نوینی، موفق به درمان دو کودک مبتلا به تومور مغزی شدند.

در این روش جراحان با بکارگیری دستگاه پیشرفته MRI در حین جراحی، به طور لحظه‌ای محل جراحی و عملکرد مغز را با دقت مشاهده می‌کنند.

جراحان مغز به کمک این روش می‌توانند تومور سرطانی موجود در مغز را در یک عمل جراحی به طور کامل از جمجمه خارج کنند.

با استفاده از اسکن پیشرفته MRI در عمل جراحی، پزشکان می‌توانند محل دقیق تومور را پیدا کرده و بدون نگرانی از آسیب‌رساندن به بافت‌های سالم، سلول‌های سرطانی را خارج کنند.

بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در بریتانیا، هر سال حدود 10 هزار نفر تحت درمان سرطان مغز قرار می‌گیرند که از این تعداد حدود 5000 نفر در کمتر از یک ‌سال جان خود را از دست می‌دهند.

جراحان مغز و اعصاب معتقدند که در صورت خارج کردن کامل تومور سرطانی از مغز، احتمال نجات تا 80 درصد افزایش می‌یابد، اما اگر سلول‌های سرطانی در بافت مغز باقی بمانند احتمال زنده ماندن تا 40 درصد کاهش می‌یابد.

دکتر هشام زاکی، مدیر بخش جراحی کودکان بیمارستان شفیلد در بریتانیا اظهار کرد: موفقیت این روش در جراحی مغز کاملا تایید شده و ما امیدواریم این مرکز با استفاده از تجهیزات مدرن تعداد بیشتری از مبتلایان به سرطان مغز‌ و اعصاب را نجات دهد.

وی در ادامه افزود: در این روش هنگامی که جمجمه بیمار کاملا باز است و پزشک در حال جراحی است، اسکن مغز با دستگاه MRI همزمان انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین