محیط زیست و الزایمر

0 ۱۷

IMG15085121

یک مطالعه جدید نشان می دهد قرارگیری در معرض مواد سمی گوناگون با افزایش روبه رشد احتمال ابتلا به بیماری های نابودکننده سیستم عصبی از جمله آلزایمر مرتبط است.

 از جمله عوارض جانبی زندگی در یک شهر آلوده قرارگیری در معرض دود و آلودگی مواد سمی است که فاکتور مهمی در زمینه مسائل تنفسی نظیر آسم و برونشیت است. حال مطالعه ای جدید ارتباط بین قرارگیری در معرض آلودگی هوا و بیماری آلزایمر و سایر بیماری های مغزی را نشان می دهد.

مطالعه محققان دانشگاه میامی آمریکا بیانگر این مطلب است که قرارگیری مزمن و طولانی مدت در معرض مواد سمی زیست محیطی موجب افزایش ریسک بیماری های مغزی می شود.

درهم پیچیدگی های مغزی و رسوبات آمیلوئید از نشانه های بیماری آلزایمر است. همچنین محققان در مطالعه خود بر روی اهالی روستایی موسوم به چامورو در جزیره گوآم متوجه وجود چنین نشانه هایی شدند. رژیم غذایی مردم این منطقه آلوده به ماده سمی زیست محیطی موسوم به BMAA شده بود.

همچنین مردم این روستا با وجود داشتن این شرایط غیرعادی، مبتلا به زوال عقل بوده و علائمی مشابه با بیماری آلزایمر و پارکینسون داشتند.

هنوز علت عمده بیماری های مغزی ناشناخته است، و نقش عوامل زیست محیطی بر ان به خوبی مشخص نیست. اگرچه دانشمندان، به وجود رابطه بین BMAA، ماده سمی عصبی یافت شده در شکوفه های جلبک های مضر، و بیماری های مغزی پی برده اند.

یافته ها نشان می دهد قرارگیری بلندمدت در معرض BMAA، موجب تحریک درهم ریختگی های مغزی شبه آلزایمر و رسوبات آمیلوئیدی می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین