جلوگیری از پارکینسون؟

0 ۲

 بر اساس نتایج محققان غلطت‌های طبیعی 3 نوع ویتامین در بدن منجر به کاهش تجمع پروتئین‌ها و در جلوگیری از بروز برخی بیماری‌ها چون پارکینسون و دیابت خواهد شد.

 پرفسور رضوان حسن‌خان از اساتید برجسته دانشگاه اسلامی علیگر هند تحقیقات گسترده‌ای در زمینه اثرات انواع ویتامین‌ها بر بروز برخی بیماری‌ها انجام داده است.

نتایج این نشان می‌دهد ویتامین‌های K3، C و B12 می‌توانند در غلظت‌های طبیعی خود در بدن، نقش چشمگیری در جلوگیری از تجمع پروتئین و تشکیل آمیلوئیدها و حتی بازیابی آمیلوئیدهای از پیش تشکیل شده از پروتئین‌های لیزوزیم، انسولین و آمیلوئید بتا داشته باشند.

به گفته این محقق تجمع پروتئین‌ها و تشکیل آمیلوئیدهای پروتئینی، از عوامل اصلی ایجاد بیماری‌های شایعی مانند دیابت، پارکینسون و آلزایمر است.

این نتایج می‌تواند در توسعه و طراحی دارو برای مقابله با این بیماری‌ها سودمند است.

پروفسور رضوان حسن‌خان از اساتید برجسته دانشگاه اسلامی علیگر هند است که در نشست علمی در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در خصوص نقش ویتامین‌ها در جلوگیری از تجمع پروتئین‌ها، سخنرانی کرد.

دانشگاه اسلامی علیگر، یکی از دانشگاه‌های قدیمی و مهم هند است که بیش از ۴۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف از پزشکی و مهندسی و فلسفه و الهیات پذیرش کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین