کدام اپلیکیشن‌ها بیشتر باتری موبایل‌تان را مصرف می‌کنند؟

۰

بر اساس پیمایشی که روی بیش از یک میلیون گوشی هوشمند انجام شده٬ اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی، شبکه‌های اجتماعی و بازی و سرگرمی به ترتیب بیشترین میزان باتری را مصرف می‌کنند. جزئیات و راهکارهای بهینه‌سازی را در این مطلب بخوانید.

گوشی‌های هوشمند به سرعت هوشمندتر و قدرتمندتر می‌شوند٬ اما در سیر تکامل باتری‌های گوشی‌های هوشمند هنوز نمی‌توان اثری از تحولات شگفت‌انگیزی یافت که به افزایش چشمگیر کارآمدی و طول عمر آنها بیانجامد.

کمپانی AVG که در تولید و عرضه آنتی‌ویروس فعال است٬ به تازگی پیمایشی انجام داده که نشان می‌دهد کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین میزان باتری را مصرف می‌کنند. بر اساس نتایج این پیمایش٬ در صدر فهرست باتری‌خورترین اپلیکیشن‌ها آنهایی قرار دارند که به طور اتوماتیک هم‌زمان با روشن شدن موبایل یا تبلت٬ بالا می‌آیند٬ صرف‌نظر از این‌که شما از آنها فعالانه استفاده کنید یا نه. فیس‌بوک٬ کیک٬ واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های این دسته‌اند که به ترتیب بر اساس میزان مصرف فهرست شده‌اند.

بیشتر بخوانید: پنج راهکار برای آنکه اسمارت‌فون خاموش روی دستتان نماند

در میان اپلیکیشن‌هایی که به صورت اتوماتیک استارت نمی‌شوند٬ آمازون٬ کیندل٬ اسنپ‌چت٬ لاین٬ اسپاتیفای و نت‌فلیکس به ترتیب بیشترین میزان باتری را می‌بلعند. تفاوت در اینجاست که گروه دوم تنها زمانی باتری مصرف می‌کنند که مشغول استفاده از آنها باشید٬ نه همچون فیس‌بوک که صرف‌نظر از این‌که در حال استفاده از آن باشید یا نه٬ مشغول مکیدن باتری موبایل‌تان است.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن‌هایی که باتری موبایل شما را می‌خورند

بر اساس این پیمایش که روی بیش از یک میلیون موبایل اندروید انجام شده٬ بازی‌های موبایل هم در دسته‌ای جدا بر اساس میزان مصرف باتری رده‌بندی شده‌اند. در گروه بازی‌ها کندی‌کراش٬ Clash of Clans و Crossy Road بیشترین میزان باتری را مصرف می‌کنند.

راهکارهای پیشنهادی

راهکارهایی که در این پیمایش برای بهره‌گیری بهینه از باتری موبایل ارائه شده: ارسال نوتیفیکیشن‌ها را محدود کنید٬ دور تناوب Refresh شدن اپلیکیشن‌ها را کاهش دهید٬ اتصال موبایل به وای‌فای٬ بلوتوث و جی‌پی‌اس را جز در مواقع ضروری قطع کنید٬ روشنایی صفحه نمایش را کم کنید و امکان رهگیری مکانی (Location Tracking) در پس‌زمینه را غیرفعال کنید. با اعمال این تغییرات٬ شاهد تغییر چشمگیری در طول عمر باتری موبایل‌تان خواهید بود.

این پیمایش با جمع‌آوری داده‌های بیش از یک میلیون کاربر اندروید آنتی‌ویروس AVG در سراسر جهان در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۵ انجام شده است. کمپانی AVG اپلیکیشن‌هایی که کمتر از یک میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده بودند را در این پیمایش مد نظر قرار نداده است.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین