کاهش گازهای گلخانه ای هند

0 ۵
هند در رده سوم کشورهای آلوده‌ساز جهان قرار دارد

دولت هند متعهد شده است میزان گازهای گلخانه‌ای تولید شده در آن کشور را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

با نزدیک شدن زمان برگزاری اجلاس جهانی مقابله با افزایش گرمایش زمین در پاریس، دولت هند در نظر دارد تا سال ٢٠٣٠، میزان گاز کربنیک تولید شده در آن کشور را در مقایسه با سال ٢٠٠۵ به میزان بین ٣٣ تا ٣۵ درصد کاهش دهد.

اجلاس جهانی مقابله با افزایش گرمایش زمین در ماه دسامبر سال جاری برگزار خواهد شد و کشورهای مختلف برنامه‌های خود برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را برای طرح در اجلاس به سازمان ملل تحویل می‌دهند.

پس از آمریکا و چین، میزان گاز کربنیک تولید شده در هند از سایر کشورهای جهان بیشتر است که عمدتا ناشی از استفاده از سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌های برق، بخش کشاورزی و خودروهاست.

دولت هند در برنامه‌ای که به سازمان ملل تسلیم کرده گفته است که برای دستیابی به هدف خود، به کمک مالی بین المللی نیاز دارد.

پیشتر، دولت چین اعلام کرده بود که مصمم است تا سال ٢٠٣٠، میزان گاز گلخانه‌ای تولید شده در آن کشور را در مقایسه با میزان فعلی بین ۶٠ تا ۶۵ درصد کاهش دهد.

استفاده از انرژی خورشیدی مهم‌ترین شیوه پیش‌بینی شده برای کاهش آلودگی در هند است

هند با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر در سال‌های اخیر سهم بزرگی در تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان داشته است. رشد اقتصادی در آن کشور باعث افزایش تقاضا برای مصرف برق و همچنین استفاده بیشتر از خودرو شده در حالیکه سطح درآمد هنوز به حدی نرسیده است که امکان دهد از تجهیزات و امکانات کاهش آلودگی استفاده شود.

دولت هند گفته است که اگرچه در آینده قابل توجه، تاسیسات برق این کشور همچنان به مصرف زغال‌سنگ متکی خواهد بود اما در برنامه دولت، پیش‌بینی شده است که طی پانزده سال آینده، یک میلیون تلمبه خورشیدی آب جایگزین تلمبه‌های بنزین سوز در بخش کشاورزی خواهد شد، پنجاه پمپ بنزین خورشیدی در نقاط مختلف این کشور نصب می‌شود و بیست و پنج پارک خورشیدی برای تولید برق راه اندازی خواهد شد.

تخمین‌های اولیه نشان می‌دهد که هند برای اجرای این برنامه به ٢٠۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری طی پانزده سال آینده نیاز دارد.

روز گذشته، سازمان ملل متحده در گزارشی پیرامون گرمایش زمین گفت که با ادامه روند کنونی، دمای متوسط کره زمین تا سال ۲۱۰۰ میلادی ۲.۷ (دو و هفت دهم) درجه سانتیگراد بالاتر از هدف مورد نظر این سازمان خواهد بود. هدفی که سازمان ملل در نظر داشت، ۲ درجه سانتیگراد بالاتر از دمای زمین در دوره قبل از وقوع انقلاب صنعتی بود.

در عین حال، رقم اخیر دست کم پائین تر از رقم ۳.۱ (سه و یکدهم) درصد است که یک سازمان حفاظت از محیط زیست در ماه گذشته اعلام کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین