یافته های جدید الزایمر

0 ۲

یک گروه از محققان ایتالیایی به ریاست ‘مارچلو داملیو’ و هماهنگی دانشگاه ‘کمپوس بیومدیکو’ شهر رم ، موفق شد تا مکانیزم منشا بیماری الزایمر را کشف کند. این تحقیقات راه جدیدی را برای مطالعه و جستجوی درمان بیماری الزایمر باز کرده است.
به عقیده محققان، منشا این بیماری را نباید در هیپوکامپ، ساختار عصبی مرکزی در عملکرد حافظه جستجو کرد، به عبارتی منشا الزایمر در فضای مغزی در رابطه با حافظه نیست بلکه بر اثر مرگ برخی از نئورون ها در منطقه ای مربوط به اختلالات خلقی صورت می گیرد.
این تحقیقات جدید که با همکاری بنیاد ‘IRCCS Santa Lucia ‘ و مرکز ملی تحقیقات ایتالیا صورت گرفته است، بر روی منطقه ای از مغز متمرکز است که در آن دوپامین ، نئورون مرتبط به اختلالات خلقی، تولید می شود و همین مانند یک اثر دومینو، منجر به مرگ نئورون های تولید کننده دوپامین و نارسایی این ماده در هیپوکمپ شده و در نهایت فرد مبتلا حافظه خود را از دست می دهد.
در ایتالیا حدود 600 هزار نفر مبتلا به بیماری الزایمر هستند که ابتدا با فراموش کردن برخی چیزها و سپس به فراموشی حتی چهره بستگان و خانواده و نیاز به کمک حتی برای فعالیت های ساده منجر می شود. در جهان نیز 47 میلیون نفر مبتلا به آلزامیر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین