پنج راهکار علمی برای داشتن احساس شادمانی

0 ۴

A0BF162E-0A72-4DBD-A9A7-8BBD0917122D_w640_r1_s

مجله تایم، پیشنهادات “علمی” یک محقق علوم اعصاب دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس (یو سی ال ای) را منتشر کرده که باعث حس خوشبختی و شادمانی در فرد می شود.

آلکس کورب، محقق علوم اعصاب دانشگاه در دوره فوق دکترا می گوید:

۱ – به آهنگی که در خوشحال ترین دوره زندگی خود آن را می شنیدید، گوش دهید.

او می گوید این تکنیک مغز شما را به نوعی تحت تاثیر قرار می دهد که یاد مکان هایی دلپذیری بیافتید که این موسیقی را قبلا در آن گوش می دادید.

۲- لبخند بزنید و عینک آفتابی بزنید.

آلکس کورب می گوید مغز همیشه خیلی باهوش نیست و همیشه اطلاعات مختلفی دریافت می کند که دقیقا نمی داند چه حسی باید پیدا کند. بنابراین بعضی اوقات به دنبال نشانه هایی می گردد که حس دقیق تر را پیدا کند. به این بیوفیدبک می گویند.

آلکس می گوید وقتی خوشحال هستید، لبخند می زنید؛ ولی این جریان برعکس هم می تواند باشد یعنی وقتی لبخند بزنید، مغز شما این نشانه را می گیرد و می گوید، “من لبخند می زنم پس معنی اش این است که خوشحال هستم.” پس هم لبخند بزنید هم عینک آفتابی بزنید که ظاهر شما را بهتر و شما را خوشحالتر می کند.

۳- فکر کردن به اهداف نگاه شما را به جهان تغییر می دهد.

اهدافی که تعیین می کنید درک مغز از جهان را تغییر می دهد. برخی اوقات وقتی حس می کنیم که همه چیز در جهت غلط پیش می رود و ما پیشرفتی حاصل نمی کنیم و همه چیز بد است، شما نیازی به تغییر دنیا حس نمی کنید. شما می توانید تنها درک خود از دنیا را تغییر دهید و این برای ایجاد تغییرات مثبت کافی است.

بنابراین وقتی استرس دارید و یا با چالشی روبرو می شود، به اهداف دراز مدت خود فکر کنید. این به مغز شما حس کنترل می دهد و باعث آزاد شدن “دوپامین” می شود که به شما انگیزه و حس بهتری می دهد.

۴- خوب بخوابید.

می دانیم که افسردگی خواب را بهم می زند. اما خواب خوب نداشتن هم می تواند به افسردگی منجر شود.

۵- “به تاخیر انداختن” را با کاهش استرس شکست دهید.

دور باطل: شما پروژه یا کاری را به تاخیر می اندازید، زمان کمتری برای انجام آن خواهید داشت و استرس بیشتری می گیرید و این باعث می شود آن کار را بیشتر به تاخیر بیاندازید و به همین ترتیب استرس شما هم بیشتر می شود.

چه باید کرد؟

پاسخ این است: پس از آنکه اندکی استرس خود را کاهش دادید، دست کم یک گام کوچک برای آغاز کار و یا پیشبرد پروژه خود بردارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین