قابل پیشگیری بودن اکثر سرطان ها

0 ۲

D99C1DE3-042F-4DF3-A41F-E600AA8D299D_w640_r1_s_cx0_cy1_cw0

تایج یک تحقیق جدید حاکی است در هر ۱۰ مورد ابتلا به سرطان، بالغ بر ۹ مورد از عوامل محیطی و خارجی مانند  سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی، آلودگی هوا و نشستن بیش از اندازه در برابر آفتاب ناشی می‌شود.

پژوهش های قبلی حاکی از آن بود که تغییرات ژنتیکی و تکثیر نامنظم سلولی نقش مهمی در شکل گیری تومورهای سرطانی دارند.

بنا به گزارشی که در گلف نیوز منتشر شده است، دانشمندان اینک بر این باورند که عوامل خارجی تاثیر بسیار بزرگتری در ابتلا به سرطان دارند، و به این معنا است که بسیاری از سرطان ها ممکن است بیش از آنچه قبلا گمان می رفت، قابل پیش گیری باشد.

احتمال می رود این یافته بحث جدیدی را مطرح کند، زیرا نشان می دهد مردم اگر شیوه زندگی شان را عوض کنند، ممکن است قادر شوند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

به گفته یک پژوهشگر بریتانیایی، نتایج این تحقیق جدید نشان می‌دهد اگر مردم بتوانند تمام عوامل خطر خارجی را از خود دور نگاه دارند، بین ۷۰ تا ۹۰ درصد سرطان ها اتفاق نخواهد افتاد.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که هرچند برخی سرطان ها می تواند از تغییرات ژنتیکی ناشی شود، اما در اکثر موارد به عوامل زیست محیطی ارتباط دارد؛ عواملی که مهم است در جلوگیری از بیماری و پژوهش ها به حساب آورده شوند.

در گذشته، گمان می رفت کمتر از نیمی از موارد سرطان با تغییراتی در شیوه زندگی قابل جلوگیری است، اما پژوهش های جدید نشان می دهد این میزان ممکن است بالاتر باشد.

در بریتانیا، بر اساس آمار مؤسسه پژوهش های سرطانی، هر سال حدود ۳۳۰ هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند و ۱۶۱ هزار نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین