فعال کردن سلول های عصبی با شیوه غیر تهاجمی

0 ۷۶

پژوهشگران دانشگاه “ام.آی.تی” در بررسی جدید خود توانستند یک روش غیرتهاجمی را برای تحریک نورون‌ها ارائه دهند.

 بسیاری از سلول‌های عصبی بدن علاوه بر واکنش نسبت به محرک‌های الکتریکی و شیمیایی، می‌توانند نسبت به محرک‌های مکانیکی مانند فشار و لرزش هم واکنش نشان دهند. بررسی این واکنش‌ها برای پژوهشگران دشوار است زیرا هیچ روشی برای تحریک مکانیکی سلول‌ها وجود ندارد که به سادگی قابل کنترل باشد. پژوهشگران دانشگاه “ام.آی.تی”(MIT)، روش جدیدی برای این کار پیدا کرده‌اند.

شاید این پژوهش، گامی به سوی ارائه درمان‌های جدید برای پارکینسون و بیماری‌های دیگر باشد.

پژوهشگران ام.آی.تی در روش جدید خود، سیستمی ارائه داده‌اند که برخلاف سیستم‌های دیگر، به سیم‌کشی خارجی نیازی ندارد و بدون نیاز به تماس مستقیم می‌تواند یک میدان مغناطیسی را به کار ببرد.

“الکساندر سنکو”(Alexander Senko)، از پژوهشگران این پروژه گفت: نکته جالب در مورد سیستم عصبی این است که نورون‌ها می‌توانند نیروها را شناسایی کنند. حس لامسه، شنوایی و همچنین تعادل بدن ما هم به همین صورت کار می‌کنند.

روش پژوهشگران ام.آی.تی می‌تواند مسیر جدیدی را برای تحریک سلول‌های عصبی داخل بدن ارائه دهد. این کار تاکنون یا با کمک داروها و محرک‌های شیمیایی و یا با استفاده از سیم‌ها برای رساندن ولتاژ به بدن انجام شده که روشی تهاجمی است. روش تحریک مکانیکی که مسیرهای سیگنال‌دهی متفاوتی را فعال می‌کند، می‌تواند حوزه قابل توجهی برای پژوهش باشد.

این پژوهش، در مجله “ACS Nano” به چاپ رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین