دید مثبت و کاهش احتمال وقوع سکته مغزی

0 ۱

پژوهشگران بیمارستان “مونت سینای”(Mount Sinai St Luke) نیویورک در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند خوش‌بین بودن برای سلامت قلب و مغز افراد مفید است.

 پژوهشگران اخیرا اظهار کرده‌اند خوش بین بودن و به اصطلاح در هر موقعیتی نیمه پر لیوان را دیدن می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

طی این مطالعه پژوهشگران هزاران فرد را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که احتمال فوت افراد خوش بین  بنابر هر دلیلی ۱۴ درصد کمتر از دیگر افراد است. پژوهشگران معتقدند افرادی که خوش‌بین بوده و دارای افکار مثبت هستند بیشتر تمایل به ورزش کردن و داشتن یک رژیم غذایی مناسب دارند و این موضوع همیشه از آنها محافظت می‌کند.

علاوه بر موارد مذکور توانایی افراد خوش‌بین در مقابله با استرس و اضطراب بیشتر است و این موضوع می‌تواند از قلب و مغز آنها به خوبی محافظت کند.

پروفسور “آلن روزانسکی”(Alan Rozanski) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یافته‌ها حاکی از آن است که خوش‌بینی با کاهش بیماری‌های قلبی عروقی همراه است و ارتقاء خوش بینی و کاهش بدبینی در سلامت افراد تاثیر به سزایی دارند. استرس، افسردگی و تنهایی با بیماری‌های قلبی عروقی همراه است، در حالی که اعتقاد بر این است که احساس شادی و خوش بینی خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا و کلسترول را کاهش می‌دهد.

پژوهشگران طی این مطالعه ۱۵ مطالعه و ۲۳۰ هزار فرد از اروپا، آمریکا و استرالیا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند خوش بین بودن می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را تا ۳۵ درصد کاهش دهد. علاوه بر این یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی، سرطان، زوال عقل و دیابت نیز در بین خوش بینان ۱۴ درصد کمتر است. تحقیقات قبلی نشان داده بود که خوش‌بینی به جلوگیری از نارسایی قلبی، بیماری آلزایمر، سخت شدن شریان‌ها، بیماری تنفسی، عفونت و سرطان‌های مختلف کمک می‌کند و طی این مطالعه پژوهشگران دریافتند خوش‌بینی خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را نیز تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین