کنترل مکانیزه درد

0 ۱

محققان دانشگاه نیویورک واقع در آمریکا ایمپلنت مغزی جدیدی را طراحی کردند که توسط رایانه کنترل می‌شود و قادر است دردهای حاد کوتاه مدت را در جوندگان از بین ببرد. آنها معتقدند از این روش می‌توان برای درمان دردهای مزمن با منشاء ناشناخته استفاده کرد.

در آزمایشات اولیه این ایمپلنت روی جوندگان مشخص شد جوندگانی که ایمپلنت مغزی آن‌ها فعال است، خود ۴۰ درصد کندتر از جوندگانی که ایمپلنت آن‌ها غیرفعال شده، از درد ناگهانی دوری می‌کنند. این کندی عملکرد نشان می‌دهد ایمپلنت مغزی موجب کاهش درد این جوندگان شده است.

علاوه بر این در آزمایشی که جوندگان درون یک محفظه ایجادکننده درد حاد و مزمن قرار گرفتند، مدت زمان باقی ماندن جانوران با ایمپلنت فعال در محفظه، ۶۰ درصد بیش از جوندگانی بود که ایمپلنت مغزی آن‌ها غیرفعال شده است.
به گفته محققان این اولین بار است که از ایمپلنت‌های مغزی رایانه ای برای دریافت و کاهش آنی درد استفاده می‌شود. همچنین اولین بار است که یک ایمپلنت مغزی، درد مزمن را هدف می‌گیرد.

به گفته محققان این ایمپلنت یک استراتژی موثر را برای درمان درد، حتی در مواردی که شناسایی و مدیریت علایم آن به طور عادی دشوار است، در اختیار می‌گذارد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین