کاهش استرس با یوگا

0 ۴

تحقیق جدید نشان می دهد یوگا به تسکین انواع مزمن و بسیار شدید اضطراب کمک می کند.

در این مطالعه، یوگا، رفتاردرمانی شناختی و مدیریت استرس برای درمان افراد مبتلا به اختلال اضطراب مقایسه شد. درحالیکه رفتاردرمانی شناختی همچنان درمان ارجح برای اضطراب است، یوگا- به طور خاص یوگا کوندالینی- از شیوه مدیریت استرس در طی ۱۲ هفته اولیه مطالعه به مراتب بهتر بود.

زمانیکه محققان ۶ ماه بعد وضعیت افراد را پیگیری کردند، رفتاردرمانی شناختی در بین سه شیوه درمان مقایسه شده دارای مؤثرترین تاثیر درمانی بود.

دکتر «نائومی سیمون»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز سلامت لاگون نیویورک، در این باره می‌گوید: «اختلال اضطراب یک مشکل مزمن و مختل کننده است. بسیاری از افراد درصدد درمان آن برنمی آیند. درحالیکه راهکارهای درمانی خوبی برای این مشکل وجود دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «افرادی که به استاندارد طلایی رفتاردرمانی شناختی دسترسی ندارند یوگا بهترین گزینه است. و تأثیر کوتاه مدت خوبی بر اضطراب دارد.»

رفتاردرمانی شناختی یک نوع درمان روانشناختی است. این درمان به افراد در شناسایی و تغییر شیوه‌های منفی فکر کردن کمک می‌کند.

این مطالعه شامل بیش از ۲۲۵ داوطلب با اختلال اضطراب و میانگین سنی ۳۳ سال بود. افراد داوطلب به طور تصادفی به یکی از سه گروه درمانی اختصاص یافتند: رفتاردرمانی شناختی؛ یوگا؛ و آموزش کنترل استرس.

بعد از ۱۲ هفته، محققان متوجه شدند یوگا و رفتاردرمانی شناختی به آموزش کنترل استرس ارجحیت دارند. اما یوگا همبه اندازه رفتاردرمانی شناختی مؤثر نبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین