کاشت نانوپروتزدر نخاع

0 ۱

حسب گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک جراح در کالیفرنیا اقدام به استفاده از پروتزی در بدن بیمار کرد که در آن از فناوری‌ نانو استفاده شده‌است. این پروتز برای رفع درد پشت در بدن بیمار قرار داده شد.
این جراح از محصولی به نام نانولاک nanoLOCK استفاده کرده است. نانولاک اولین ابزار پروتز مبتنی بر فناوری‌ نانو بوده که دارای تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکاست. این ابزار پروتز متصل شونده به ستون فقرات است؛ جراحی جوش ستون فقرات برای اتصال مهره‌ها انجام می‌شود که با این کار حرکت میان مهره‌ها حذف شده و درد تسکین پیدا می‌کند. در طول این جراحی، یک مهره برداشته می‌شود، همان مهره‌ای که روی عصب فشار وارد می‌کند و فاصله‌ای میان دو استخوان به وجود می‌آید که این فاصله با استفاده از این پروتز پر می‌شود.
این اورتوپد با استفاده از نانولاک، فاصله مورد نظر را پر کرد. این ایمپلنت از جنس تیتانیوم است و روی سطح آن برجستگی‌هایی وجود دارد که هم باعث نگه‌ داشتن بهتر پروتز شده و هم امکان رشد استخوان را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا فرد به سرعت بهبود یافته و بتواند فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.
تایتان اسپاین شرکت سازنده این نانوابزار، در بخش تولید ادوات پزشکی فعالیت دارد که ساخت ایمپلنت‌های قابل کاشت در ستون فقرات از جمله سرفصل‌های کاری این شرکت است. فناوری سطحی nanoLOCK، اولین ابزار قابل کاشت مبتنی بر فناوری‌‌ نانو است که موفق به دریافت تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا شده‌است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین