پیری الزایمر و ویتامین بی

0 ۳

oldness

تیمی از محققان بین المللی از دانشگاه های کیپ تاون آفریقای جنوبی، اسلو نروز، آکسفورد و امارات متحد عربی، بیش از ۲۵۰ فرد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) را در اکسفورد مورد مطالعه قرار دادند.

اختلال MCI زمانی رخ می دهد که عملکرد مغز پایین تر از حد انتظار نسبت به سن فرد باشد اما آنقدر قابل توجه نیست که در زندگی روزمره فرد اختلال ایجاد کند. در حالیکه این بیماری به اندازه دمانس جدی نیست، اما در صورت عدم درمان، پیشرفت کرده و به مرور زمان موجب بروز اختلال حافظه می شود.

این تیم تحقیقات بین المللی در مطالعه خود دریافتند وجود میزان بالای اسیدهای چرب اُمگا ۳ در بدن می تواند موجب تقویت تاثیر مکمل های مهم ویتامین B شود، که در نهایت منجر به کُندشدن روند کاهش ذهنی در افراد مسن تر مبتلا به مشکلات حافظه می شود.

دکتر سلست دی جیگر، از دانشگاه آکسفورد، در این باره می گوید: «ما قبلا دریافته بودیم که ویتامین های گروه B قادر به کاهش یا پیشگیری از ضعف مغز و کاهش حافظه در افراد مبتلا به MCI هستند. حال در مطالعات جدید خود پی بردیم که اُمگا ۳ و ویتامین های گروه B ممکن است با تاثیر بر یکدیگر موجب پیشگیری از کاهش قدرت شناختی مغز شوند.»

در ابتدای این مطالعه از هریک از افراد مجموعه تست هایی برای اندازه گیری میزان قدرت شناخت شان بعمل آمد و برای تعیین میزان اسیدهای چرب اُمگا ۳ هم آزمایش خون گرفته شد.

محققان در این باره می گویند: «ما دریافتیم که در افراد دارای سطح پایین اُمگا ۳، مکمل های ویتامین B دارای تاثیر کم یا فاقد تاثیر بودند. اما در افرادی که میزان اُمگا ۳ آنها بالا بود، ویتامین های B در پیشگیری از روند کاهش توان شناختی در مقایسه با دارونما بسیار موثر بود.»

محققان در ادامه به این نتیجه رسیدند که ویتامین های گروه B در افراد مبتلا به MCI که میزان اُمگا ۳ خون شان خوب باشد، موجب کاهش روند سرعت تحلیل و پیری مغز می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین