پایین امدن سن بروز سکته مغزی در ایران

0 ۰

XT82147382-70860770

دکتر فرید نژاد دادگر روز چهارشنبه درحاشیه اولین کنگره نوروانکولوژی ایران در جمع خبرنگاران افزود: این موضوع به این دلیل است که میزان توجه افراد بر حفظ وزن ایده آل کاهش پیدا کرده و بنابه اعلام مسئولان وزارت بهداشت بین 40 تا 50 درصد مردم کشور اضافه وزن دارند.
وی اظهار کرد:سکته های مغزی یکی از بیماریهای شایع در اغلب نقاط جهان است و به طور معمول این بیماری مربوط به افراد حدود 60 سال بوده، اما باتوجه به تغییر نحوه زندگی و تغذیه جوامع این سن کاهش یافته است.
متخصص رادیوتراپی و انکولوژی، عوامل خطرساز این عارضه را شامل فشارخون، رژیم غذایی پرچرب، گرفتگی عروق، کمبود فعالیت های جسمی اعلام کرد.
وی توصیه کرد که مردم کاهش وزن، تغذیه سالم، ورزش، عدم استعمال دخانیات و کنترل قندخون را جدی بگیرند تا دچار این عارضه نشوند.

** سکته مغزی قابل پیشگیری است
دبیراجرایی اولین کنگره نوروانکولوژی ایران با اشاره به اینکه سکته مغزی به راحتی قابل پیشگیری است، افزود: با رعایت موارد اشاره شده در بالا می توان این عارضه را پیشگیری کرد.
نژاد دادگر ادامه داد: هرچند با پیشگیری می شود به مقابله با این عارضه سکته مغزی رفت اما در مورد تومورهای مغزی، موضوع پیشگیری خیلی مطرح نیست. عوامل پیشگری در تومورهای مغزی نقش چندانی ندارد و تاکید ما بر تشخیص زودرس و درمان بموقع است.

** درمان برخی از بیماران تومورهای مغزی در خارج از کشور
متخصص رادیوتراپی و انکولوژی به کمبود تجهزات تشخیصی و درمانی نوروانکولوژی اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب شده تا برخی از بیماران برای درمان به خارج از کشور مراجعه کنند.
وی تاکید کرد که اگر تجهیزات مورد نیاز این حوزه با حمایت وزارت بهداشت و مشارکت بخش خصوصی تامین شود، پزشکان ایرانی قادر هستند خدمات تشخیصی و درمانی مناسب به بیماران کشور و سایر کشورها ارائه کنند و ما در این صورت می توانیم جزو بهترین کشورها در سطح دنیا باشیم.
دبیر اجرایی اولین کنگره نوروانکولوژی ایران اظهار کرد که پزشکان ما از تخصص لازم برخوردار هستند و پایه علمی این کار را دارند و فقط باید تجهیزات مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.
وی بیان کرد: پزشکان ما از لحاظ علمی و تئوری شناخت تومورهای مغز و اعصاب از جایگاه بسیار بالایی در دنیا برخوردار هستند و در این زمینه از افراد شناخته شده در جهان می باشند.
وی ارائه آخرین دستاوردهای علمی را از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد و گفت: در این کنگره تمرکز ما بر روی جدیدترین یافته های علمی تشخیصی و درمانی تومورهای مغز و اعصاب است.
اولین کنگره نوروانکولوژی ایران به منظور ارائه آخرین دستاوردهای علمی، بیان تجربیات و ارتقاء سطح علمی فعالان رشته مغز و اعصاب امروز چهارشنبه در تالار همایش های بیمارستان بوعلی آغاز به کار کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین