پاسخ به 5 سوال شایع در ام اس

2 ۴۹

1ms2

-نقش ژنتیک در ابتلای به بیماری ام اس:تاکنون بیش از 150 نقطه مختلف در ژن ها در ارتباط با ام اس یافت شده که هیچکدام در ابتلای به ان لازم نیستند اما می تواندد ریسک وقوع را بالا برند.

2-رل ارث و ژنتیک در احتمال ابتلای به ام اس در مقایسه با عوامل محیطی:هر دو عامل مهم هستند سیگار کمبود ویتامین د و چاقی در کودکی در احتمال افزایش ابتلای به ام اس دخیل شناخته اند اما در هیچیک مکانیسم واقعی مشخص نیست.

3-میکروب های دستگاه هاضمه و نقش انها در ایجاد ام اس:دستگاه هاظمه در ارتباط با ام اس دخیل است زیرا روده ها در ارتباط با میکروب های روده و سیستم ایمنی نقش بارزی دارند.تحقیقات بیشتری برای ارتباط انها با بیماری ام اس لازم است و درعین حال  سیستم میکروبی  دیگری مانند سیستم میکروبی ریه ها هم مهم هستند.

4-مارکرهای ام اس:در حال بررسی و منتظر تایید هستند که  مارکرهای ژنومیک بالقوه سیر بیماری بوده

5-از یافته های چدید برای راهنمای درمان بیماران هنوز زود است مارکرهای ژنتیکی برای تبیین سیر و پیش اگهی بیماران در حال مطالعه و تکمیل تحقیقات است.

  1. Tiwari HK, Patki A, Cofield S, et al. Biomarkers and relapse in CombiRX. Program and abstracts of the 67th Annual Meeting of the American Academy of Neurology; April 18-25, 2015; Washington, DC. Abstract P5.221
۲ نظرات
  1. فاطمه می گوید

    سلام
    اقای دکتر بنده ی دختر ٢۴ ساله هستم ک اول مرداد ٩٩ با ی سری علائم ب فلوشیپ ام اس مراحعه کردم و ام ار ای دادم و خداروشکر سالم بود.الان بعد از ٧ ماه اون علائم برگشته و متغیره یروز نیست و یروز هست مثل گزگز پاها و تیر کشیدن رگ پشت پام بعضی اوقات رگ پشت گردنم هم درد میگیره و دستام گزگز میشن و هر دفعه یجای بدنم ب صورت لحظه ای گزگز میشه،اقای دکتر من خیلییییی استرسی هستم خواهشا خواهشا بهم بگین این علائم نشونه ی ام اسه؟١٠ روزی میشه اینجوریم

    1. davanlou می گوید

      سلام
      با توجه به شرح حال و تاریخچه بیان شده پیشنهاد می شود با همارن رفتاردرمانگر جهت کاهش و کنترل استرس های خود مشاوره نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین