هوش مصنوعی تشخیص می دهد

0 ۱۷

 


این سیستم هوشمند با استفاده از فناوری یادگیری عمیق قادر است عوارضی مانند سکته مغزی، خونریزی و میکروسفالی را بسیار سریع تر از انسان تشخیص دهد.
محققان برای آموزش این سیستم هوشمند از 37 هزار و 236 تصویر سی تی اسکن سر استفاده کردند و پس از بررسی این تصاویر، مجموعا 96303 گزارش تهیه شد. زمان متوسط از هنگام سفارش تا آماده شدن هرگزارش توسط این سیستم 174 دقیقه بود در حالی که تهیه چنین گزارش هایی توسط انسان به طور متوسط 241 دقیقه طول می کشد.
این سیستم هوشمند قادر است ظرف 1.2 ثانیه وجود بیماری عصبی را بر اساس گزارش و تصویر اسکن تشخیص دهد در حالی که پزشکان این کار را 150 برابر کندتر و ظرف 3 دقیقه انجام می دهند.
محققان امیدوارند ظرف دو سال آینده بتوانند کارآیی این سیستم را بهبود داده و از روش های جدید برای بهبود کارایی اطلاعات استفاده کنند.
تشخیص سریع بیماری های حاد عصبی، یک عامل بسیار مهم در درمان این نوع بیماری ها محسوب می شود و هر ابزاری که بتواند زمان تشخیص را کاهش دهد، موجب بهبود نتایج اقدامات درمانی خواهد شد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Medicine منتشر شده است.محققان یک سیستم هوش مصنوعی توسعه دادند که قادر است فقط در چند ثانیه طیف وسیعی از بیماری های عصبی حاد را با استفاده از تصاویر سی تی اسکن تشخیص دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین