نهاد آمریکایی تایید مدارک تحصیلی پزشکان ایرانی را از سر می‌گیرد

۰

کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا مسئول تایید مدارک پزشکی خارج از این کشور است

کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا که پیش‌تر اعلام کرده بود به دلیل محدودیت‌های وضع‌شده توسط وزارت دارایی، روند تایید مدارک دانش‌آموختگان رشته‌های پزشکی در ایران را متوقف کرده اعلام کرد با رفع ابهامات این روند را از سر می‌گیرد.

این نهاد ارزشیابی مدارک تحصیلی، روز جمعه (پنجم ژوئن) طی اطلاعیه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرد خبر داد پس از استعلام از وزارت دارایی روند رسیدگی به مدارک فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی در ایران را دوباره به جریان خواهد انداخت.

بنا بر این اطلاعیه، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت دارایی آمریکا (OFAC) در پاسخ به استعلام این کمیسیون اطمینان داده که بررسی روند ارزشیابی مدارک پزشکی دانش آموختگان در ایران منع قانونی ندارد.

این کمیسیون پیش‌‌تر دلیل توقف این ارزشیابی‌ها را محدودیت‌هایی اعلام کرده بود که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت دارایی آمریکا (OFAC) در ارتباط با تحریم‌های ایران وضع کرده است.

اطلاعیه‌ای که روز جمعه ۸ خرداد در سایت این نهاد منتشر شد، اذعان می‌کرد این کمیسیون در حال “شفاف‌سازی محدوده مجاز برای ارتباط با نهادهای صدور مدارک و مجوزهای آموزشی، درمانی و پزشکی در ایران با هدف تایید مدارک صادرشده توسط این نهادهاست”.

به گفته کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا در طی این دوره ‘شفاف‌سازی’ درخواست‌های مربوط به تایید مدارک پزشکی صادره در ایران بررسی نمی‌شد.

پیش از این ای.سی.اف.ام.جی برای تایید مدارک تحصیلی مستقیما با موسسات آموزشی ایران ارتباط برقرار می‌کرد.

در پی این خبر، طی روزهای گذشته معترضان به توقف روند تایید مدارک پزشکی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایران، در توماری اینترنتی خواهان پایان دادن به “سیاست‌های تبعیض آمیز” در این زمینه شده‌ بودند.

شورای پزشکی کانادا هم در اطلاعیه‌ای مشابه اعلام کرده بود که تایید مدارک دانش‌آموختگان پزشکی در ایران را متوقف کرده است.

این شورا دلیل این توقف را تصمیم نهاد مرجع تایید مدارک پزشکی در کانادا، یعنی همان ECFMG آمریکا اعلام کرده است.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین