نقش داروهای کاهش دهنده فشار خون در الزایمر

0 ۲

alz

یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد که داروی مورد مصرف در درمان فشار خون به کاهش صدمه به سلول های مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر می انجامد.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه جرج تاون آمریکا در مطالعات اخیر خود به رابطه بین مصرف داروی فشار خون و کاهش آسیب سلولی مرتبط با بیماری آلزایمر پی بردند.

«جوآن ساوودرا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «فشار خون موجب کاهش جریان خون در سراسر بدن و مغز می شود و عامل پرخطر در ابتلا به بیماری آلزایمر است.»

محققان با استفاده از محیط کشت عصبی، عملکرد داروی فشار خون candesartan بر تاثیرات قرارگیری سلول های عصبی در معرض گلوتامات، که عامل آسیب اثبات شده در مراحل اولیه آلزایمر است، را مورد پژوهش قرار دادند. محققان دریافتند این دارو مانع از مرگ سلول های عصبی مغز ناشی از گلوتامات می شود.

آنالیزهای ژنی گسترده نیز اثبات کردند که این دارو مانع از التهاب سلول های عصبی و بسیاری از فرایندهای پاتولوژیکی دیگر، از جمله تغییر در متابولیسم آمیلوئید که شاخصه اصلی بیماری آلزایمر است می شود.

ساوودرا در ادامه می افزاید: «ما به این نتیجه رسیدیم که این داروی فشار خون یا سایر داروهای مشابه، نه تنها موجب کاهش روند پیشرفت آلزایمر می شود بلکه پیشرفت آن را نیز به تاخیر می اندازد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین