ضایعات ماده سفید و مشکلات عروقی مغزی

2 ۱,۹۳۲

4
تغییرات و نوسانهای انجام شده در ماده سفید مغزی در حین انجام فانکشنال ام ار ای مورد بررسی قرار گرفت.این نوسانات شامل ضربان قلبی-اختلالات عروقی مغزی و شاخص های دیگر می باشد.ازدیاد این نوساات با احتمال افزایش اختلالات شناختی متناسب با سن همراه است.دیده شده است که مشکلات عروقی در افراد بالغ با امراض دو قطبی می تواند به حوادث قلبی عروقی منجر شود.اخیرا دکتر Arron W. S. Metcalfe و همکارانش تغییرات فیزیولوژیک ماده سفید مغزی را در گروهی از جوانان (32نفر)با امراض دوقطبی بررسی کردند.شاخص های لحاظ شده از نظر سن بهره هوشی و جنس تاکید شده و در 3 منظقه مغزی انها اختلالات عروقی دیده شد و این در بیماران جوان می تواند نشانه ابتلای انه به ضایعات عروقی مغزی در سنین بالاتر باشد. لذا رعایت تغذیه خوب-تحرک ورزش و کنترل فشار- خون قند و چربی های خون قویا توصیه می شود.

۲ نظرات
  1. سیما قویدل می گوید

    درود بر شما
    من ۵۰ سالمه و ۱۰ ساله که درگیر میگرن همیشگی با حملات بسیار وحشتناک و نزدیک به هم هستم. هیچکدام از پیگیری ها تا حالا جواب نداده. میگرنم سمت راست سرم متمرکزه. ولی ۲۰ روز مانده به عید حمله میگرنی بسیار بسیار شدیدی را تجربه کردم که ۲۴ رور طول کشید. یعنی سرم رو میلیمتری هم تکون میدادم همراه با فریاد بود. سمت چپم هم این بار درگیر بود.
    قبلا ام آر آی و سیتی اسکن زیاد داده بودم ولی بعد از این حمله، یعنی در فروردین امسال، پزشک باز هم ام آر آی نوشت که این بار در قشر سفید سمت چپم آسیب دیده شده که دکتر گفت ممکنه به علت ضربه یا حتی همین میگرن باشه.
    مشکل دیگه ای که بعد از این حمله ۲۴ روزه دارم اینه که پاهام توان قبلی رو نداره و این که موقع پوشیدن شلوار، پاهام بخصوص پای چپم به سختی بالا میاد و گاهی باید با دست بگیرم و بذارم در شلوار.
    پزشک گفت این آسیب قشر سفید مغزم چیز مهمی نیست. راهکاری که داده برای میگرنم، بوتاکسه. یعنی این بار که مراجعه کنم، بوتاکس میکنه.
    نمیدونم باید چه کار کنم. میشه راهنماییم کنید؟
    سپاسگزارم

    1. davanlou می گوید

      سلام
      می تواند بخاطر میگرن باشد.ام تکرار ام ار ای با کیفیت بهتر و با تزریق و نیز انچام بررسی وضعیت عروق سیاهرگی و سرخرکی مغزی هم جهت کسب اطکینان بیشترلازم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین