سرطان و الزایمر

۶۲

آلزایمر و سرطان 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد آلزایمر خطر ابتلا به بیماری سرطان را کاهش می‌دهد و هم چنین افرادی که به سرطان دچار شده اند با احتمال کم‌تری به بیماری آلزایمر دچار می‌شوند. 
این تحقیق روی 3 هزار و 20 نفر که بالای 65 سال سن داشته اند انجام شده است و نتایج آن در نشریات مرتبط با عصب شناسی به چاپ رسیده است. 

در این تحقیقات مشخص شد افرادی که به بیماری آلزایمر دچار شده اند با احتمال 69 درصد کم‌تر به دلیل ابتلا به بیماری سرطان به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و هم‌چنین افراد سرطانی با احتمال 43 درصد کم‌تر آلزایمر می‌گیرند. 

در شروع این تحقیقات 164 نفر از افرادی که در مطالعه شرکت داشتند به بیماری آلزایمر و 522 نفر به بیماری سرطان مبتلا بودند. 

در طول مدت تحقیق که 478 نفر به بیماری‌های ذهنی مانند آلزایمر و 376 نفر به سرطان دچار شدند.در نهایت دانشمندان مشخص شد ابتلا به آلزایمر خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و برعکس سرطانی‌ها با احتمال کم‌تری دچار بیماری آلزایمر می‌شوند. 

دکتر کاترین رو از مرکز آموزشی پزشکی دانشگاه واشنگتن واقع در سنت لوئیس در این باره گفت : شاید بعضی از افراد تصور می‌کنند افراد مبتلا به سرطان ممکن است آن قدر عمر نکنند تا به بیماری دیگری مانند آلزایمر دچار شوند اما در حقیقت این یافته‌ها پیچیده‌تر از آن چیزی است که آن‌ها تصور می‌کنند. 

این یافته‌ها می‌تواند راه‌های جدیدی را برای پیشگیری و درمان بیماری‌های سرطان و آلزایمر در پیش روی دانشمندان قرار دهد. 

از ویژگی‌های بیماری آلزایمر آن است که در طی آن بسیاری از سلول‌های بدن می‌میرند ، این در حالی است که در طی بیماری سرطان سلول‌ها رشد بسیار چشم‌گیری پیدا می‌کنند که از جهاتی این دو بیماری را در تقابل با یکدیگر قرار می‌دهد. 

این تحقیقات نشان می‌دهد ارتباط معناداری بین بیماری‌ آلزایمر و سرطان وجود دارد و انجام مطالعات بیش‌تر می‌تواند به یافتن روش‌های درمانی جدید‌تر و موثرتر در این زمینه بینجامد. 

در حال حاضر نزدیک به 700 هزار نفر در انگلستان به بیماری‌های ذهنی و مغزی مانند آلزایمر دچار هستند و پیش‌بینی می‌شود تعداد آن‌ها در طی چند سال آینده دو برابر شود

نظرات بسته شده است.

× ثبت نوبت آنلاین