سرطان در کدام نقاط دنیا مرگبارتر است؟

۱

در میان انواع سرطان کدامیک خطرناک‌تر است؟ آیا شاخص امید به زندگی بیمار سرطانی در آلمان به نسبت ژاپن کمتر است؟ اضافه وزن چه نقشی در ابتلا به سرطان دارد؟ دو پژوهش بین‌المللی جدید به این قبیل پرسش‌ها پاسخ می‌دهند.

۲۵ میلیون و هفتصد هزار مورد سرطان در میان افراد بالغ و ۷۵ هزار مورد سرطان خون نزد خردسالان، شواهد پژوهشی بوده‌اند که ۱۴ سال طول کشیده است. پژوهشگران جوانب انواع سرطان، جنیسیت و ملیت مبتلایان و چشم‌انداز و شانس ادامه زندگی بیماران در ۶۷ کشور را طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ بررسی کرده‌اند. نتایج این تحفیق به تازگی منتشر شده است.

پژوهشگران اعلام کرده‌اند که شاخص امید به زندگی بیماران سرطانی، در آفریقا، آسیا، آمریکای مرکزی و جنوبی به مراتب کمتر از اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه است. در آلمان، نروژ، کانادا و برخی کشورهای صنعتی دیگر، بیش از ۹۰ درصد بیماران جوان شانس این را می‌یابند که پنج سال پس از تشخیص ابتلا، زنده بمانند. در مغولستان این میزان به ۳۴ درصد و در تونس به ۱۶ درصد کاهش می‌‌یابد.

کلودیا آله‌مانی، مدیر پروژه تحقیقاتی یاد شده می‌گوید: «نتایج حاصله نشان می‌دهد که سرطان در برخی کشورها به مراتب خطرناک‌تر از جاهای دیگر است.»

به عبارت دیگر، خطر سرطان نسبی است و بستگی به آن دارد که فرد مبتلا در کجای دنیا زندگی می‌کند.

خانم آله‌مانی عنوان کرده که شکافی چنین ع

نظرات بسته شده است.

× ثبت نوبت آنلاین