رابطه پنی سیلین و عشق

۲۱۵

social9

خیلی ها معتقدند کشف و استفاده از قرص ضدحاملگی باعث انقلاب جنسی دهه ۶۰ در غرب شد اما دکترAndrew Francis استاد  اقتصاد یکی از معتبرترین مراکز تحقیقات علوم پزشکی امریکا  Emory Universityمعتقد است باید به نقش اساسی پنی سیلین نیز توجه کرد.

خواهید پرسید پنی سیلین چه ربطی به عشق دارد؟ در سال ۱۹۴۳ دانشمندان از طریق کشف داروی پنی سیلین قادر به درمان بیماری های مقاربتی مرگبار سیفلیس شدند. بیماری مقاربتی که به سرعت در حال گسترش در غرب و بویژه در میان نظامیان بود.

دهه ۵۰ میلادی قرن بیستم و دسترسی بیشتر به آمپول پنی سلین، مصادف شد با ماجراجویی جنسی و علائم آن ( حاملگی در نوجوانان، افزایش بیماری مقاربتی سوزاک و تولد فرزندان غیرقانونی) افزایش یافت. تغییر رفتار جنسی ناشی از کنترلِ سیفلیس که در دهه ۵۰ میلادی فراهم شد، زمینه پذیرش و استفاده از قرص ضد بارداری را نیز درست کرد.

social10

 پروفسورAndrew Francis ضمن آنکه شروع آزادی های جنسی را به پیدایش پنی سیلین ربط می هد ولی دامنه تحقیقاتش به بیماری ایدز می رسد که از بعد از دهه ۶۰ و انقلاب جنسی به رختخوابها کشیده شده است. به نظر او بالا رفتن سطح اعتماد مردم از سلامت جنسی خودشان، میدان را به تجربیات جدید جنسی، رفتارهای جدید و تنوع طلبی های جنسی داد که گسترش واگیر جدیدی به نام ایدز را در پی داشت.

او در تحقیقاتش نشان داده است که گسترش و بعد کنترل بیماری سیفیلیس به خاطر پنی سیلین، بسیار شبیه مسیری است که ایدزِ مرگبار در دهه ۸۰ میلادی پیموده است. ساخت داروهای درمان و کنترل ایدز، در حوالی سال۲۰۰۰، باعث افزایش مجدد ماجراجویی های جنسی شده است.

نتیجه کلی از تحقیقات دکتر Andrew Francis در حقیقت، هشداری است به متخصصین علوم پزشکی که همه توان، بودجه و کارایی خود را بدون اندیشیدن در باره تاثیرات ناخواسته، صرف شکست دادن یک بیماری خطرناک می نمایند.

Katy Waldma, Did Penicillin Cause the Sexual Revolution?

http://www.slate.com/blogs/xx_factor/2013/02/04/forget_the_pill_did_penicillin_cause_the_sexual_revolution.html

http://userwww.service.emory.edu/~afranc5/

http://userwww.service.emory.edu/~afranc5/Wages%20of%20Sin.pdf

منبع:مرد روز

 

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین