درمان احتمالی عدم تعادل مخچه ای با داروهای ایمنی

122 ۱۲,۰۰۱

ataxia

تحقیقات جدید نشان می دهد که تمام بیماران با اتاکسی مخچه ای از نوع نقص ایمنی لاعلاج نیستند و بوثژه اگر در ابتدای تشخیص داروهای ایمونوتراپی بگیرند احتمال پاسخ مناسب درمانی هست. دکتر Andrew McKeon از روچستر در مینه سوتا می گوید که عمدتا در باره روند درمان و کنترل این کسالت یک دیگاه بدبینانه وجود دارد اما لزوما این طور نیست و تعیین انتی بادی های مربوط و تشخیص اتاکسی مخچه ای می تواند به داروهای ضد ایمنی جواب بدهد.این بیماری به علت حمله به سلول های عصبی بسرعت بیمار را ناکار کرده و اختلالات تعادل-تکلم وراه رفتن داده و توازن قدرت عضلات را مختل می کند.بیماری یا در زمینه نقص ایمنی سرطان هاست که در این مورد به علت پرکاری T cell هاست.واگر درزمینه غیر سرطانی باشد اتوانتی بادی ها نقش دارند که  بیش از 17 نوع اتوانتی بادی شناخته شده است.
JAMA Neurol. Published online September 28, 2015. Abstract
۱۲۲ نظرات
  1. پ می گوید

    سلام پدر من ۵٨ سال دارند و فقط گاهی در راه رفتن تلوتاو میخورند وموقع نوشتن لرزش دست دارند . تشخیص تحلیل مخچه و تشخیص دیگری که اتاکسی ایدیوپاتبک بود توسط دو پزشک اعلام شده درمان و یا راهی برای کنترل پیشرفت بیماری وجود دارد؟

    1. davanlou می گوید

      سلام
      در صورت چنان تشخیصی درمان علامتی است در کنار تحرک و نرمش های مستمر متناسب و نیز تغذیه مناسب….

  2. جلیلوند می گوید

    سلام اقای دکتر خسته نباشید من پسر ۷ساله ای دارم که دچار بیماری اتاکسی فردریش شده است سال قبل پیش شما مراجعه کرده بودم و شما گفته بودید که داروی این بیماری درسال جدید می اید من منتظر بودم که این دارو وارد ایران بشه ایا وارد شده این دارو یا خیر؟

    1. davanlou می گوید

      سلام
      دارو در مراحل بررسی و کنترل مطالعات لازم است.تاریخ های تعیین شده از سوی کمپانی های سازنده دارو بوده و می تواند بدون اطلاع قبلی تغییر کند،از طریق دنبال کردن سایت های مربوط در جریان تحولات مربوط باشید.

  3. جلال سلطانی می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    من بیمار مبتلا به آتاکسی فردریش هستم.
    آقای دکتر لطفا بفرمایید برای بازگرداندن تعادل من راه امیدی هست یا باید منتظر مرگ باشیم؟

    1. davanlou می گوید

      سلام
      درمان ویا به اصطلاح اداره کسالت شما امروزه بصورت علامتی است.برخی داروهای خاص مربوط به تعادل راه رفتن که در سایر بیماری های اعصاب بکار می رود و نیز تمرینات ورزشی و تعادلی ویژه کا در کاردرمانی هست و نیز استفاده از ابزار کمک نوتوانی موثر است،البته روحیه خوب و امیدوار بودن در راس است،تحقیقات و بررسی های علمی در جریان است و همیشه شانس نازه را باید منتظر بود.

  4. محمد می گوید

    با عرض سلام
    پدر من۶۳سال هستن و علائمی مثل عدم تعادل در هنگام ایستادن، سر درد، ضعف عضلات و کندی حرکات دارن بارها به پزشک مراجعه شده و آم آر آی و … انجام شده اما بهتر نشدن
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. davanlou می گوید

      سلام
      زمینه های احتمالی دیابت فشار خون بالا مصرف دخانیات و امثال آن مهم است.ایشان البته باید از نزدیک ملاقات شده و تصاویر و آزمایشات رویت شوند تا بتوان به علل احتمالی مانند نارسایی عروقی پارکینسون .و اختلالات گوش میانی و غیره را بررسی کرد.

  5. امیر می گوید

    سلام. من۱۸ سالمه و به دلیل جراحی تومور مخچه تعادلمو از دست دادم. الان ۶ ماه از عملم میگذره بهم گفتن مخچه خودش ترمیم میشه ولی معلوم نیست چقدر طول بکشه. آیا حقیقت داره؟ تعادل بدنم کامل کامل بر میگرده؟!
    میشه راهنماییم کنین؟

    1. davanlou می گوید

      سلام
      است که به نوع تومور و میزان خارج شده در عمل جراحی و درصد آسیب وارده به مخچه دارد… کاردرمانی و تمرین تعادل و آب درمانی به تسریع بهبودی کمک می کند…

  6. عاطفه مرادی می گوید

    باسلام وخسته نباشید،همسرمن۳۳ساله،قریب به ۵سال از تشخیص بیماری آتاکسی فردریش ایشان می‌گذرد و ازعدم تعادل بسیار رنج میبرن با توجه به مطالب شما آیا راهی برای درمان عدم تعادلش وجود دارد؟!

    1. davanlou می گوید

      سلام
      در حال حاضر برخی داروهای جدید موجود است و برخی داروهای در حال بررسی هم در مسیر ورود به بازار هستند.در نهایت در حال حاضر نوتوانی فیزیکی و روحی و آب درمانی و کاردرمانی پایه درمانی است.

  7. شهرام می گوید

    سلام آدرس مطب کجا میشه .بعد برای درمان آترووفی مخچه آیا کمکی میشود کرد لطفا راهنمایی بفرمایید و آدرس و تلفن مطب را به ما بدید

    1. davanlou می گوید

      سلام
      آتروفی مخچه اولیه علامتی درمان می شود.ادرس در صفحه اول سایت موجود است..

  8. سمیه عباسی می گوید

    سلام دکتر خواهر زاده من دوسال و سه ماه سن داره ک از یکسالگی لرزشی توی بدنش ایجاد شده دکتر بردیمش و ازمایشات زیادی انجام داد نوارمغز،عکس از انگشتان دست ،شنوایی سنج ،بینایی سنج و تمام ازمایشات لازم ک دکتر واسش نوشته بود جواب ازمایشاتش ازالمان اومد و دکتر گفت هیچ مشکلی نداره ولی خواهر زادم توان راه رفتم نداره حتی کاردرمانی انجام میده فقط کمی لرزشش کمتر شده قبلا چند قدم برمیداشت ولی الان این قدرت رو نداره میخواستم راهنمایی کنید ک بچ دکتری مراجعه کنم اکر شما قادر ب ویزیتش هستید ما بیایم مطبتون

    1. davanlou می گوید

      سلام
      به بخش اعصاب اطفال بیمارستان مرکز طبی کودکان مراجعه شود.

  9. طاهره بهپور می گوید

    سبلام دکتر من ۶ساله مبتلا به این بیماریم .الان دیگه چندساله با واکر فقط راه میرم امکان اومدن به مطب شما رو ندارم میشه راهنماییم کنید چه کنم؟

    1. davanlou می گوید

      سلام
      کدام بیماری؟ لازم نیست به مطب من بیایید.به یک مرکز دانشگاهی معتبر مراجعه کنید.توجه داشته باشید که طبابت یعنی تشخیص و درمان از راه دور میسر نیست.دراینجا به سوالات پاسخ داده می شود و راهنمایی انجام می شود.

  10. فاطمه قاسمی دهنوی می گوید

    سلام با تشکر از مطلب جالب و امیدوار دهنده ی شما
    من یک بیمار مبتلا به آتاکسی هستم برای ارتباط با دکتر باید از چه روشی استفاده کنم

    1. davanlou می گوید

      سلام
      ارتباط با دکتر یعنی مراجعه و معاینه ..راه دیگری برای معاینه از راه دور نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین