تاریخ هنر و ادبیات در «پرلاشز»

۱

art7

وقوع انقلاب کبیر فرانسه و خارج شدن گورستان‌ها بر اساس قانون جدید کمون پاریس موجب خرید استراحتگاه پدر «لاشز» کشیش مورد اعتماد لویی چهاردهم، سپردن آن به «آلکساندر تئودور برونیار»، معمار معروف و در نهایت گشوده شدن گورستان پرلاشز در سال 1804 در یک محوطه 44 هکتاری شد.
سرنوشت 210 ساله پرلاشز با معماری انگلیسی و تاریخ فرانسوی توانسته است این گورستان را به یکی از جاذبه‌های گردشگری پاریس تبدیل کند؛ به طوری که هر سال بیش از 200 میلیون نفر را برای بازدید به پاریس بکشاند. در این گورستان می‌توانید دیوار Communard را که سمبل آزادی‌خواهی فرانسوی‌ها است ببینید که در پای آن در 28 مه 1871، 147 نفر از رهبران احزاب مختلف پاریس به گلوله بسته شدند.
آرامگاه سربازان جنگ جهانی اول از دیگر نشانه‌های تاریخ سیاسی فرانسه در پرلاشز محسوب می‌شود. با این حال پرلاشز تنها نماد سیاست نیست، در آن می‌توان گورهایی را با نام مشاهیر ادبیات جهان مشاهده کرد.
آلفرد دو موسه، اسکار وایلد، لافونتن، امیل زولا، بالزاک، مارسل پروست، آلفونس دوده، کولت، مولیر، میگل آنخل آستوریاس در کنار صادق هدایت و غلامحسین ساعدی از جمله نویسندگان خفته در پرلاشز هستند. پرلاشر اما در زمینه سینما و موسیقی نیز خفتگان مشهوری دارد که از جمله آنها می‌توان به آنری ورنوی، ادیت پیاف و ایوو مونتان، جیم موریسون، فردریک شوپن، روسینی، ماریا کالاس، سارا برنار، ژرژ ملیس در کنار آمادئو مودیلیانی، نقاش و تندیس‌ساز ایتالیایی اشاره کرد.
در پرلاشز به واسطه وسعت و تعداد زیاد گردشگران، شهرداری پاریس گردش‌های منظمی را به همراه راهنما برای علاقه‌مندان ترتیب داده و در این گردش‌ها گورهای معروف و شرح مختصری از زندگی آنها را به گردشگران عرضه می‌کنند.
اما ورود به پرلاشز آداب خاص خود را هم دارد، گردشگران نمی‌توانند به همراه خود سگ یا سایر حیوانات خانگی را ببرند، از درخت یا بناهای یادبود بالا بروند یا روی سنگ قبرها چیزی را حک کنند. استفاده از الکل یا وسایل پیک‌نیک، دوچرخه یا ماشین شخصی بدون مجوز، انعام دادن به کارکنان گورستان یا استفاده از دستگاه پخش آلات موسیقی در کنار فعالیت‌های تبلیغاتی و سینمایی از دیگر مقررات این گورستان هستند.
چنانچه قصد سفر به پاریس و بازدید از پرلاشز را دارید فراموش نکنید ساعت بازدید این گورستان تا ساعت 18 است، در این زمان نگهبانان زنگ‌ها را به صدا درمی‌آورند؛‌ نشانه‌ای که از تعطیلی این گورستان خبر می‌دهد.
همچنین این گورستان دارای یک وب‌سایت است که شما می‌توانید از طریق آن وارد پرلاشز شده و یک بازدید مجازی داشته باشید.

http://www.donya-e-eqtesad.co

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین