بیکاری در جهان همچنان افزایش خواهد یافت

۱

آخرین بررسی “سازمان جهانی کار” می‌گوید که آمار بیکاری در پایان سال ۲۰۱۳ افزایش داشته و این رقم تا سال ۲۰۱۸ نیز همچنان فزونی خواهد گرفت. در عین‌حال چین در سال ۲۰۱۳ با کمترین میزان رشد اقتصادی خود مواجه شد.

 نتیجه‌ی آخرین بررسی “سازمان جهانی کار” نشان می‌دهد که ۵ سال بعد از آغاز بحران مالی جهان، معضل بیکاری همچنان یک مشکل بزرگ و نگران‌کننده است‌.

“سازمان جهانی کار” می‌گوید که بیش از ۲۰۲ میلیون نفر در سراسر جهان در پایان سال ۲۰۱۳ بیکارند. این رقم نسبت به پایان سال ۲۰۱۲ دست‌کم ۵ میلیون نفر افزایش نشان می‌دهد.

این بررسی آینده‌ی نزدیک را سخت‌تر توصیف می‌کند. “سازمان جهانی کار” پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۸ بیکاری در جهان گریبان‌گیر بیش از ۲۱۵ میلیون نفر شود.

“سازمان جهانی کار” گزارش داد که بیکاری بیش از هر نقطه در جهان، گریبان‌گیر مردم آسیای جنوب شرقی و بازارهای این منطقه‌ی جهان شده است. بااین‌حال گزارش تاکید دارد که جنوب اروپا و قاره آفریقا نیز از آسیب‌های متعدد و روند روبه افزایش بیکاری در امان نمانده‌اند.

جوانان جویای کار بیش از هر گروه دیگری با معضل بیکاری مواجه‌اند. بنا به این گزارش نزدیک به ۷۵ میلیون نفر از افراد ۱۵ تا ۲۴ سال جویای کار، بیکارند.

بنا به این بررسی سیاست‌های ریاضت اقتصادی در کشورهایی مثل یونان و اسپانیا و روند صرفه‌جویی که در بسیاری از کشورها اجرایی شده است، بیکاری را همچنان بیش از قبل افزایش خواهد داد.

کاهش چشمگیر رشد اقتصادی چین

نتایج بررسی “سازمان جهانی کار” همزمان با اعلام رشد اقتصادی چین، دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان، در سال ۲۰۱۳ اعلام شد.

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۳ تنها ۷.۷ درصد بود که این رقم در دو دهه‌ی اخیر از همیشه کمتر است. این در حالی است که میزان تولید داخلی در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۳ در چین نیز کمتر از ماه‌های سابق سال گذشته بود.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید این “کمترین” میزان رشد اقتصادی چین از سال ۱۹۹۹ تا کنون بوده است.

آقای ما، رئیس “سازمان ملی آمار” چین با اعلام این ارقام گفت که با این‌حال وضعیت اقتصادی چین “باثبات” است، اما مشکلات اقتصادی ریشه‌داری از قبل هنوز وجود دارد که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

رئیس سازمان ملی آمار، بدهی‌های کلان دولتی باقی‌مانده از سال‌های قبل را یکی از موانع اصلی کاهش رشد اقتصادی در سال گذشته عنوان کرده است.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین