بیش از ۱۸ میلیون نفر بیکار در منطقه یورو

۰

18

یورواستات، موسسه آمار “اتحادیه اروپا” اعلام کرد که در آغاز نیمه دوم سال جاری میلادی نرخ بیکاری در کشورهای منطقه یورو ۵/ ۱۱ درصد بوده است. گفته می‌شود که در ماه ژوئن نرخ تورم به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۲ تاکنون رسید.

شمار بیکاران در ۱۸ کشور منطقه یورو ۵/ ۱۱ درصد است. به این ترتیب برمبنای آخرین آمار “یورواستات”، موسسه آمار اتحادیه اروپا، در ماه ژوئیه ۴/ ۱۸ میلیون نفر در منطقه یوروی اتحادیه اروپا بیکار بوده‌اند.

از این تعداد سنِ ۳۳/ ۳ میلیون نفر زیر ۲۵ سال است که از معضل بیکاری جوانان در جوامع اروپایی حکایت دارد. آمار این موسسه اروپایی اما نشان‌دهنده‌ی آن است که یک سال پیش شمار بیکاران جوان (زیر ۲۵ سال) در منطقه یورو ۲۲۶ هزار نفر بیشتر از مقطع کنونی بوده است.

در آمار یورواستات همچنین آمده است که آلمان و اتریش با ۹/ ۴ درصد کم‌ترین شمار بیکاران را در منطقه یورو داشته و یونان و اسپانیا با ۲/ ۲۷ و ۵/ ۲۴ درصد بالاترین شمار بیکاران را در این منطقه به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت کالاها در منطقه یورو همچنان ثابت مانده و افزایشی نداشته است. موسسه آمار اتحادیه اروپا در این باره اعلام کرده است که در ماه اوت سال جاری نرخ تورم تنها ۳ دهم درصد بوده و از اکتبر سال ۲۰۰۹ تا کنون نرخ تورم در منطقه یورو این قدر پائین نبوده است.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی پایین آمدن نرخ تورم در منطقه یورو کاهش قیمت نفت بوده است. قیمت نفت در این محدوده زمانی تا دو درصد کاهش داشته است.

بانک مرکزی اروپا که در واقع بانک مرکزی کشورهای حوزه یورو محسوب می‌شود، از گران نشدن کالاها ابراز نگرانی کرده است، زیرا نرخ تورم بسیار اندک، سرمایه‌داران را به سرمایه‌گذاری‌های وسیع ترغیب نمی‌کند و خریداران نیز که منتظر کاهش بیشتر نرخ کالاها هستند، از خرید وسیع خودداری می‌کنند.

بانک مرکزی اروپا که برای هماهنگی سیاست‌های پولی اعضا تشکیل شده و یکی از هدف‌هایش حفظ تعادل قیمت‌ها با تورم است، کاهش تورم را سبب کند شدن چرخه پیشرفت اقتصادی می‌داند و به همین دلیل خواستار تورمی دو درصدی است

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین