بیست دقیقه ورزش در روز ‘تفاوت بزرگی در سلامت افراد ایجاد می‌کند’

۱

فعالیت بدنی و تحرک حتی در سلامت افراد چاق هم تحول قابل ملاحظه‌ای ایجاد می کند

تحقیقی که در مدت دوازده سال بر روی بیش از سی هزار نفر در اروپا انجام شده نشان می‌دهد که کم تحرکی و ورزش نکردن دو برابر چاقی باعث مرگ می‌شود.

محققان دانشگاه کمبریج می گویند هر سال در اروپا ۶۷۶ هزار نفر به دلیل کم تحرکی جان خود را از دست می دهند در حالیکه شمار کسانی که به دلیل چاقی مفرط می میرند سالانه ۳۳۷ هزار نفر است.

این پژوهشگران می گویند روزانه بیست دقیقه پیاده روی سریع می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامتی بگذارد و مانع از ابتلا به بیماری شود.

علاوه بر این روشن شده که افراد لاغر اما کم تحرک بیشتر در معرض بیماری هستند در حالیکه افراد چاقی که ورزش می کنند از آنها که تحرک ندارند در سلامت بهتری هستند.

پروفسور اولف اکلوند از پژوهشگران این تحقیق به بی‌بی‌سی گفت: “کسانی که بی تحرک هستند بیشتر از همه در خطر هستند و فرقی نمی کند که وزن مناسب داشته باشند یا دچار اضافه وزن یا دچار چاقی مفرط باشند.”

به گفته پروفسور اکلوند موضوع، ارجحیت فعالیت بدنی بر کاهش وزن نیست بلکه “فعالیت بدنی باید به عنوان یک راهبرد مهم سلامت عمومی شناخته شود.”

پروفسور اکلوند معتقد است بیست دقیقه فعالیت بدنی در روز می‌تواند وضعیت سلامتی فرد را کاملا متحول کند و این برای بسیاری افراد کاملا امکان پذیر است:

“با پیاده روی سریع برای رفتن به سر کار یا در وقت ناهار یا عصر بعد از کار به جای تماشای تلویزیون.”

بیست دقیقه ورزش در روز کلید سلامت است

باربارا دینسدیل از موسسه تحقیقات قلب بریتانیا می گوید: “این تحقیق یک بار دیگر اهمیت فعالیت بدنی را خاطر نشان می کند حتی در کسانی که اضافه وزن دارند.”

“تغییر سبک زندگی برای سلامت قلب بسیار خوب است اما ورزش کردن ساده تر از تغییر سبک زندگی است.”

پروفسور جان اشتون، رییس دانشکده بهداشت عمومی می گوید باید زمینه را برای ورزش کردن افراد جامعه فراهم کرد:

“اگر افراد بیشتری پیاده یا با دوچرخه سر کار یا به مدرسه بروند تغییر قابل ملاحظه ای در میزان فعالیت جسمانی آنها ایجاد می شود.”

بیماری های ناشی از کم تحرکی اکثرا شبیه عوارض چاقی هستند؛ مثل بیماری های قلبی و دیابت نوع دو، البته دیابت در افراد چاق بیشتر دیده می شود.

نظرات بسته شده است.

× ثبت نوبت آنلاین