بهداشت دهان و الزایمر

0 ۲۸

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد استفاده از نخ دندان از مغز در برابر التهاب محافظت کرده و از زوال شناختی جلوگیری می کند.

استفاده از نخ دندان برای رعایت بهداشت دهان و دندان ضروری است. در واقع، دندانپزشکان در سراسر جهان حداقل یک بار استفاده در روز برای حفظ بهداشت دهان و دندان را توصیه می‌کنند.

دندانهای ما پنج طرف دارد. هنگام مسواک زدن، فقط سه طرف از این جهات تمیز می‌شوند. استفاده از نخ دندان به حذف ذرات غذا و باکتری‌ها از بین دندان‌ها کمک می‌کند. این کار، یک اقدام ساده است اما به جلوگیری از ایجاد حفره در دندان، تجمع پلاک و بیماری‌های لثه مانند التهاب لثه کمک می‌کند. همچنین به از بین بردن بوی بد دهان کمک می‌کند.

یافته‌های مطالعه جدید کالج پرستاری دانشگاه نیویورک نشان می‌دهد استفاده از نخ دندان می‌تواند از زوال شناختی جلوگیری کند.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد بزرگسالانی که دندان‌های بیشتری را از دست داده اند ۱.۴۸ برابر بیشتر در معرض اختلال شناختی و ۱.۲۸ برابر بیشتر در معرض خطر زوال عقل قرار دارند.

اگر دندان مصنوعی جایگزین دندان‌های از دست رفته شود، این خطر همچنان وجود دارد.

به گفته محققان، بزرگسالانی که دندان‌های شأن را از دست داده اند در صورت نداشتن پروتز دندان، بیشتر دچار ضعف شناختی می‌شوند.

اکثر مردم از این واقعیت که سلامت دندان‌ها بر سلول‌های مغزی تأثیر می‌گذارد، آگاه نیستند.

به گفته محققان، «وقتی از نخ دندان استفاده می‌کنیم، التهاب و عفونت احتمالی در دهان کاهش یافته و از سرایت عفونت به سلول‌های مغزی جلوگیری می‌شود. لثه‌های سالم منجر به جلوگیری از از دست دادن سلول‌های مغزی و حتی از دست دادن حافظه می‌شود. استفاده از نخ دندان، فقط یک دقیقه در روز طول می‌کشد و می‌تواند به سلامت لثه، ذهن و حافظه کمک کند.»

معمولاً افرادی که لثه‌های حساس یا خونریزی کننده دارند ممکن است از استفاده از نخ دندان خودداری کنند. اما متخصصان می‌گویند استفاده منظم از نخ دندان می‌تواند در واقع به بهبود سلامت لثه و کاهش دفعات خونریزی کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین