برگزاری کارگاه تشریح مغز با تمرکز بر جنبه های شناختی

0 ۳

82229673-71016222

دبیر کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در گفت و گو  هدف از برگزاری این کارگاه را آشنا کردن دانشجویان رشته های پزشکی و برخی رشته های مرتبط، با بخش های مختلف مغز طبیعی انسان عنوان کرد و گفت: طی این کارگاه دانشجویان با قسمت هایی از مغز که با حوزه شناختی مانند اندیشیدن، ادراک، حافظه، یادگیری و آگاهی مرتبط است، آشنا می شوند.
دکتر رضا پناهی افزود: در این کارگاه دانشجویانی از رشته های مهندسی پزشکی، پزشکی، روان شناسی، علوم پایه، علوم انسانی و هنر از سراسر کشور حضور دارند.
اولین مدرسه تابستانه علوم اعصاب شناختی ویژه دانشجویان روز گذشته با حضور 55 دانشجو از سراسر کشور در پژوهشکده علوم شناختی گشایش یافت.

** تشکیل بانک ملی مغز
دبیر کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی همچنین از تشکیل بانک ملی مغز در دانشگاه علوم پزشکی ایران طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: افراد با پرکردن رضایت نامه اهدای عضو پس از مرگ، رضایت و تمایل خود را در مورد اهدای مغز اعلام می کنند.
پناهی افزود: هدف از تشکیل این بانک، استفاده از مغز طبیعی انسان برای بررسی قسمت های مرتبط مغز با بیماری های عصبی مانند اوتیسم و اسکیزوفرنی است که در صورت تکمیل این بانک می توان آنها را در اختیار محققان حوزه علوم اعصاب قرار داد.
وی اظهار کرد: برای درمان بیماری های عصبی لازم است ابتدا بخش هایی از مغز که مرتبط با آن بیماری ها است، شناخته شود تا در نهایت بتوان روش درمانی بهتر و موثرتری را ارایه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین