اوتیسم پیش می راند…..

۵

یکی از تازه‌ترین پژوهش‌ها در بریتانیا نشان داده است که نزدیک به نیم میلیون نفر در آن کشور اوتیستیک هستند، بدون آن که بیماری آنها تشخیص داده شود.

انجمن سلطنتی پزشکان عمومی در بریتانیا طرحی سه ساله را در دست اجرا دارد تا آگاهی عمومی درباره اوتیسم ارتقاء یابد و نرخ تشخیص افراد مبتلا به اوتیسم هم بیشتر شود.

کریس گودچایلد یکی از افرادی است که بیش از چهار دهه بدون آن که متوجه بیماری خود باشد، زندگی کرد و در ۴۲ سالگی دریافت که به سندرم آسپرگر مبتلاست که جزو طیف اوتیسم به شمار می‌رود.

او درباره تاثیری که این وضعیت بر زندگیش داشته،   مصاحبه ای  کرده است.

او در این گفت‌وگو اوتیسم را به هدیه‌ای دردناک توصیف کرد و گفت که در دوران نوجوانی و جوانی به دلیل آن که متوجه بود با افراد عادی فرق دارد، ولی نمی‌دانست چرا در چنان وضعیتی است، بارها خودزنی کرد و به خودش آسیب زد. او اکنون آثار این آسیب‌ها را چیزی شبیه اثر بریدگی‌های یک زایمان می‌بیند که به تولد “یک دردغیرقابل تصور” کمک کرده‌اند.

کریس اضافه کرد که بیشتر وقت‌هایی که در میان جمعیت بزرگی قرار می‌گیرد، مثل وقت‌هایی که سوار مترو است، حسی که دارد، شبیه حسی است که با شنیدن صدای کشیده شدن ناخن روی تخته‌سیاه به اغلب افراد دست می‌دهد. با این حال، در شرایط کنونی، چون از وضعیت خود آگاه است، می‌تواند راحت‌تر با اوضاع کنار بیاید.

نظرات بسته شده است.

× ثبت نوبت آنلاین