امیدهای تازه برای درمان سرطان مغز

0 ۷

حققان موفق به ساخت یک داروی ترکیبی شده‌اند که با حداقل عوارض جانبی و همراه با روش‌های کنونی، قادر به درمان تومور مغزی است.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس، این داروی جدید IP۱۸۶۷B نام دارد و ترکیبی از سه داروی آسپرین، تری آستین و ساخارین است.
بررسی محققان دانشگاه‌های لیورپول در انگلیس، آلگاروه در پرتغال و پورتسمورث در انگلیس نشان می‌دهد داروی IP۱۸۶۷B در ترکیب با روش‌های کنونی درمان سرطان، کارایی و اثربخشی قابل ملاحظه‌ای دارد و قادر به کاهش اندازه تومورهای بدخیم مغز است. داروهای رایج عوارض زیادی دارند و معمولا به دلیل مقاومت دارویی، اثربخشی لازم را ندارند، از طرفی برخی از این داروها قادر به عبور از سدخونی مغز نیستند؛ ولی داروی جدید مشکلات و عوارض رایج را ندارد.
سد خونی مغز محافظی است که بین مغز و سایر اندام‌های مجاور قرار می‌گیرد. این سد خونی متشکل از اتصالات بین سلول‌های سازنده رگ‌های خونی است که مانع ورود سموم خطرناک و میکروب‌ها به مغز می‌شود، از طرفی این سد خونی می‌تواند گاهی درمان را با مشکل مواجه سازد و مانع رسیدن داروهای مورنیاز به مغز شود.
ساخت یک داروی کاملا جدید فرآیندی زمان‌گیر و پر هزینه است، ولی ساخت داروهای ترکیبی این مشکل را حل می‌کند و دسترسی و تجاری‌کردن آن ساده‌تر است.
داروی IP۱۸۶۷B آزمایش‌های حیوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده آزمایش‌های بالینی انسانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین