افزایش فزاینده زوال عقل تا 30سال دیگر

0 ۱

به گفته محققان، تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تا سال ۲۰۵۰ تقریباً سه برابر خواهد شد و به بیش از ۱۵۲ میلیون نفر می رسد.

هر ساله از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۰ نفر مبتلا به زوال عقل زودرس (قبل از ۶۵ سالگی) می‌شوند. این میزان معادل با ۳۵۰ هزار مورد جدید زوال عقل زودرس در سال در سطح جهان است.

در این مطالعه محققان دانشگاه واشنگتن، شیوع زوال عقل ناشی از سه فاکتور سیگار کشیدن، شاخص توده بدنی بالا و گلوکز خون ناشتا را با استفاده از ارتباط بین این عوامل خطر و شیوع زوال عقل پیش بینی کردند.

آنها به دلیل تغییرات در این عوامل خطر، بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۵۰ به افزایش ۶.۸ میلیون مورد زوال عقل در سطح جهان پی بردند.

«ماریا سی کاریلو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «بهبود شیوه زندگی در بزرگسالان در کشورهای توسعه یافته و سایر نقاط از جمله افزایش دسترسی به آموزش و توجه بیشتر به مسائل مربوط به سلامت قلب در سال‌های اخیر میزان ابتلاء به این بیماری را کاهش داده است، اما تعداد کل مبتلایان به زوال عقل هنوز به دلیل افزایش سن روند صعودی دارد.»

وی افزود: «علاوه بر این، چاقی، دیابت و بی تحرکی در افراد جوان به سرعت در حال افزایش است و اینها از فاکتورهای پرخطر زوال عقل هستند.»

طبق برآورد محققان، زوال عقل از حدود ۵۷.۴ میلیون مورد در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۵۲.۸ میلیون مورد در سال ۲۰۵۰ افزایش می‌یابد.

به گفته محققان، علاوه بر روش‌های درمانی، کشف اقدامات متناسب با فرهنگ که از طریق فاکتورهای سبک زندگی مانند آموزش، رژیم غذایی و ورزش، خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد، بسیار مهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین