آمریکا عمده‌ترین صادرکننده سلاح در سال ۲۰۱۴ بوده است

0 ۱

میزان صادرات سلاح از آمریکا در سال ۲۰۱۴ در مقایسه با سال پیش از آن نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار افزایش داشته است. به نوشته روزنامه “نیویورک تایمز” ایالات متحده سال گذشته بیش از ۳۶ میلیارد دلار از صادرات سلاح درآمد داشته است.

به نوشته روزنامه “نیویورک تایمز” در حالی که تجارت سلاح در سراسر جهان در سال ۲۰۱۴ به میزان اندکی افزایش داشته، اما ایالات متحده به تنهایی توانسته عمده‌ترین صادرکننده سلاح لقب گرفته و میزان صادرات خود را حدود ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ افزایش دهد.

این کشور در سال ۲۰۱۴ در مجموع بیش از ۳۶ میلیارد دلار از طریق صادرات سلاح درآمد داشته است.

بیش از همه قراردادهای فروش سلاح با قطر، عربستان سعودی و کره جنوبی موجب شده‌اند تا ایالات متحده در سال گذشته میلادی بزرگترین صادر‌کننده سلاح در جهان باشد. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، آمریکا بیش از ۵۰ درصد بازار جهانی صادرات سلاح را در اختیار خود دارد.

پس از آمریکا کشور روسیه با درآمدی بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار توانسته جایگاه دوم را از آن خود کند. سوئد (۵/۵ میلیارد دلار)، فرانسه (۴/۴ میلیارد دلار) و چین (۲/۲ میلیارد دلار) به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

در سال ۲۰۱۴ کره جنوبی با خرید تسلیحات نظامی به ارزش ۷/۸ میلیارد دلار بزرگترین خریدار سلاح بوده است. اکثر قراردادهایی که این کشور برای خرید سلاح منعقد کرده (مبلغی در حدود ۷ میلیارد دلار) با شرکت‌های آمریکایی بوده‌اند.

انستیتوی بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم اواسط دسامبر امسال در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود که در سال ۲۰۱۴ میلادی مجموعا ۴۰۱ میلیارد دلار سلاح در جهان به فروش رفته است. طبق این گزارش فروش سلاح‌های آلمانی، سوئیسی و روسی در سال ۲۰۱۴ با افزایش روبرو بوده‌اند.

به نوشته پژوهشگران این مؤسسه بیشترین شرکت‌های تولیدکننده سلاح همچنان در آمریکا هستند و کمپانی “لاکهید مارتین” بزرگترین فروشنده سلاح در این کشور به شمار می‌رود.

0,,18560653_303,00

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین