پاسخ به 5 سوال شایع در ام اس

1ms2

-نقش ژنتیک در ابتلای به بیماری ام اس:تاکنون بیش از 150 نقطه مختلف در ژن ها در ارتباط با ام اس یافت شده که هیچکدام در ابتلای به ان لازم نیستند اما می تواندد ریسک وقوع را بالا برند.

2-رل ارث و ژنتیک در احتمال ابتلای به ام اس در مقایسه با عوامل محیطی:هر دو عامل مهم هستند سیگار کمبود ویتامین د و چاقی در کودکی در احتمال افزایش ابتلای به ام اس دخیل شناخته اند اما در هیچیک مکانیسم واقعی مشخص نیست.

3-میکروب های دستگاه هاضمه و نقش انها در ایجاد ام اس:دستگاه هاظمه در ارتباط با ام اس دخیل است زیرا روده ها در ارتباط با میکروب های روده و سیستم ایمنی نقش بارزی دارند.تحقیقات بیشتری برای ارتباط انها با بیماری ام اس لازم است و درعین حال  سیستم میکروبی  دیگری مانند سیستم میکروبی ریه ها هم مهم هستند.

4-مارکرهای ام اس:در حال بررسی و منتظر تایید هستند که  مارکرهای ژنومیک بالقوه سیر بیماری بوده

5-از یافته های چدید برای راهنمای درمان بیماران هنوز زود است مارکرهای ژنتیکی برای تبیین سیر و پیش اگهی بیماران در حال مطالعه و تکمیل تحقیقات است.

1. Tiwari HK, Patki A, Cofield S, et al. Biomarkers and relapse in CombiRX. Program and abstracts of the 67th Annual Meeting of the American Academy of Neurology; April 18-25, 2015; Washington, DC. Abstract P5.221

‏2 دیدگاه در نوشته‌ی “پاسخ به 5 سوال شایع در ام اس

1. فاطمه

سلام

1. davanlou نویسنده

سلام
      با توجه به شرح حال و تاریخچه بیان شده پیشنهاد می شود با همارن رفتاردرمانگر جهت کاهش و کنترل استرس های خود مشاوره نمایید.

Design & Development By www.724ws.net