درمان پارکینسون با سونوگرافی

0 ۲۷

67
محققان دانشگاه امپریال کالج لندن با استفاده از یک دستگاه جدید سونوگرافی موفق به درمان نخستین گروه از بیماران مبتلا به پارکینسون شدند که بطور مستقیم، سلول‌های مغز آن‌ها را هدف قرار داده است.

به گزارش تلگراف، فقط حدود یک میلیون نفر در انگلیس به بیماری ترمور اولیه که باعث لرزش غیرقابل کنترل می‌شود، مبتلا هستند و همچنین 100 هزار نفر دیگر نیز از رعشه‌های ناشی از بیماری‌هایی مانند پارکینسون یا ام‌اس رنج می‌برند.

تصور می‌شود که این رعشه‌ها در اثر مدارهای الکتریکی غیرعادی در مغز ایجاد می‌شوند که این لرزش را از میان سیستم عصبی به عضلات منتقل می‌کنند.

درمان جدید که “فراصوت متمرکز هدایت شده توسط ام‌آرآی” نام دارد، با اعمال دقیق انرژی حرارتی از امواج فراصوت به بخش‌های خاص مغز کار می‌کند تا مدارهای غیرعادی عامل لرزش را غیرفعال کند. این فرآیند طی بیهوشی موضعی انجام شده و نیازی به عمل جراحی تهاجمی مغز ندارد.

پرفسور ولادیسلاو گدرویک، مشاور رادیولوژی و محقق ارشد کارآزمایی این رویکرد بر روی 20 بیمار اظهار کرد: ما اکنون از نتایج این آزمایش بسیار خرسند شده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که این روش جدید درمان برای بیماری ترمور اولیه و سایر اختلالات حرکتی از جمله پارکینسون بتواند باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران بدون نیاز به عمل‌های جراحی تهاجمی و روشهای دارو درمانی گران شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین