افزایش احتمال مرگ زودرس و زوال عقل با دردهای مزمن

0 ۰

مطالعه جدید نشان می دهد افراد میانسالی که دائماً از کمردرد شدید رنج می برند ممکن است در معرض ریسک مرگ زودهنگام قرار داشته باشند.

بدرد مزمن یک تجربه حسی و روانی ناخوشایند است که با آسیب احتمالی به بافت مرتبط است. مطالعه نشان داده است افرادی که غالب اوقات دچاردرد می شوند ۲۹ درصد در معرض ریسک بالای مرگ زودهنگام قرار دارند، و افرادی که دردشان را «بسیار کم» و «بسیار زیاد» گزارش کرده بودند به ترتیب ۳۸ درصد و ۸۸ درصد در معرض افزایش این ریسک قرار داشتند.

راس ویکلی، عضو تیم تحقیق از دانشگاه کیلی بریتانیا، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد که درد به خودی خود موجب افزایش ریسک مرگ نمی شود بلکه میزان اختلال آن در زندگی روزمره بواسطه درد بلندمدت، این ریسک را افزایش می دهد.»

در این مطالعه، محققان داده های بیش از ۱۷۳۰۰ شرکت کننده ۵۰ سال به بالا را بررسی کردند. به گفته محققان، مطالعات بیشتر برای تعیین مکانیسم های که از طریق آن دردهای ناتوان کننده موجب افزایش ریسک مرگ زودهنگام می شود ادامه دارد.

با توجه به مطالعه اخیر، افرادی که از درد مزمن رنج می برند بیشتر در معرض قابلیت و توانایی پایین تمرکز  و توجه و اختلال حافظه قرار دارند و در معرض ریسک بالای زوال عقل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین