عفونت های ویروسی و زوال عقل

0 ۶

z

طبق یک مطالعه، عفونت های مزمن ویروسی می تواند منجر به بروز زوال عقل در افراد بزرگسال شود.

 طبق مطالعه اخیر محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبرگ پنسیلوانیا، عفونت های مزمن ویروسی نظیر CMV، HSV-۲ یا توکسوپلاسما می توانند در زوال عقل در افراد بزرگسال سالم نقش داشته باشند.

به گفته «ویشواجیت نیمگانوکار»، سرپرست تیم تحقیق، بسیاری از مطالعات قبل نشان داده اند که ارتباطی بین قرارگیری در معرض عفونت های ویروسی و کاهش عملکرد شناختی وجود دارد.

در این مطالعه، محققان به بررسی نشانه های ویروسی موجود در نمونه های خون جمع آوری شده از بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده ۶۵ سال به بالا پرداختند. آنها به مدت ۵ سال هر سال از لحاظ تغییر شناختی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

طبق یافته این مطالعه، ابتلا به ویروس CMV، HSV-۲، یا توکسوپلاسما با جنبه های متفاوت کاهش شناختی در افراد مسن تر مرتبط است که البته گاهاً ناشی از افزایش سن آنها تلقی می شود.

نیمگانوکار در ادامه افزود: «این احتمال وجود دارد که این ویروس ها که تا مدتی بعد از عفونت در بدن باقی می مانند، موجب ایجاد برخی تاثیرات نوروتوکسیک در بدن شوند.»

به گفته محققان، داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش منظم یا یوگا، بهداشت خوب و شاد بودن می تواند از فرد در مقابل عفونت های ویروسی مراقبت نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین