یوگا و مدیتیشن، توصیه‌های فزاینده پزشکان

۲

یک بررسی جدید نشان‌گر آن است که تمایل پزشکان به توصیه ‌روش‌های درمانی مکمل و جایگزین بیشتر شده است. این بررسی نشان می‌دهد که تمایل مردم نیز برای استفاده از روش‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن بیش از پیش شده است.

یک مطالعه‌ی تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که درمان‌های جایگزین (آلترناتیو) و مکمل یا CAM جایگاهی به مراتب بالاتر ‌از گذشته در میان مردم و پزشکان پیدا کرده است.

بنا بر گزارش منتشره در “نچرال نیوز”، به ویژه ‌برخی از روش‌های درمانی مانند یوگا، مدیتیشن و “تای چی” وقتی دیگر انواع درمان‌ها به شکست انجامید، توصیه می‌شود.

این بررسی که در مجله‌ی علمی “آرشیو پزشکی داخلی” آمریکا به چاپ رسیده نشان‌گر آن است که حدود ۳ درصد از آمریکایی‌ها، یعنی بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم این کشور، به توصیه‌ی پزشکان خود از درمان‌های روان‌تنی (mind-body) استفاده می‌کنند.

طبق این بررسی که توسط دکتر ادیتی نرورکار (Editi Nerurkar) از “مدرسه‌ی پزشکی دانشگاه هاروارد” آمریکا و همکارانش انجام شده، ۳۵ میلیون نفر دیگر از مردم آمریکا نیز به میل خود به این روش‌ها روی آورده‌اند.

دکتر ادیتی نرورکار می‌گوید، دلایل و مدارک اثبات‌کننده در حمایت از کاربرد روش‌های روان‌تنی رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه معمولا پزشکان به عنوان آخرین راه، روش‌های غیر سنتی پزشکی یا CAM را پیشنهاد می‌کنند این پرسش را مطرح می‌کند که «آیا اگر از همان ابتدا روش‌های آلترناتیو به بیمار پیشنهاد شود نتیجه‌ی بهتری عاید نخواهد شد؟»

در این بررسی گفته می‌شود که نزدیک به ۴۰ درصد از مردم آمریکا از روش‌های درمانی مکمل و جایگزین استفاده می‌کنند. بیشترین درمان‌های غیر سنتی پزشکی شامل استفاده از داروها و مواد طبیعی، تنفس عمیق، مدیتیشن و روش‌های شیروپراکتیک است.

«بهترین راه تلفیق هر دو روش درمانی‌است»

تمایل به این نوع از درمان، از جمله مدیتیشن، تنفس عمیق، ماساژ و یوگا در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ بیشترین افزایش را نشان داده است.

دکتر توری هادسون (Tori Hudson)، در کتاب خود به نام “دائرهالمعارف زنان در پزشکی طبیعی” می‌نویسد: «پزشکی سنتی باید تشخیص دهد که روش‌های درمانی طبیعی روش‌هایی قدیمی و اساسی در بسیاری از فرهنگ‌ها به حساب می‌آیند و روش‌های مدرن آلترناتیو باید به عنوان قسمتی از همین روش‌ها مورد قبول واقع شوند.»

دکتر هادسون معتقد است که بهترین راه تلفیق هر دو روش است. وی می‌گوید: «همکاری و تلفیق پزشکی سنتی و آلترناتیو بهترین روشی است که باید توصیه شود.»

نظرات بسته شده است.

× ثبت نوبت آنلاین