کنترل پیری مغز

0 ۱۱

دانشمندان آمریکایی در بررسی جدید خود، به ارزیابی سیگنال‌هایی پرداخته‌اند که می‌توانند در روند پیری، محافظ مغز و شبکیه چشم باشند.

 دانشمندان “بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت جود” (St. Jude Children’s Research Hospital) آمریکا در حال بررسی سیگنال‌هایی هستند که از ماهیچه اسکلتی به مغز فرستاده می‌شوند و بر آن تاثیر می‌گذارند.

این گروه پژوهشی، مگس‌های میوه و مدل‌های پیشرفته‌ای از سلول‌های مغز را مورد بررسی قرار دادند. دانشمندان بر سیگنال‌هایی تمرکز کردند که ماهیچه اسکلتی آنها را ارسال می‌کند. آنها دریافتند که این سیگنال‌ها، بر آنزیمی موسوم به “Amyrel amylase” مبتنی هستند.

دانشمندان دریافتند که تقلید از این سیگنال‌ها می‌تواند از مغز و شبکیه چشم در برابر پیر شدن محافظت کند. این سیگنال‌ها کار خود را با پیشگیری از تجمع پروتئین انجام می‌دهند. یافته‌ها نشان می‌دهند که شاید تنظیم این سیگنال‌دهی بتواند به غلبه بر بیماری‌هایی مانند فراموشی و آلزایمر کمک کند.

“فابیو دمونتیس” (Fabio Demontis)، از اعضای این گروه پژوهشی گفت: ما دریافتیم که واکنش ناشی از عضله نه تنها می‌تواند بر عضله تاثیر بگذارد، بلکه به کنترل کیفیت پروتئین در بافت‌هایی مانند مغز و شبکیه کمک می‌کند. این واکنش می‌تواند طی روند پیری، از مغز و شبکیه محافظت کند.

این پژوهش در مجله “Cell Metabolism” به چاپ رسید.

انتهای پیام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین